شناسهٔ خبر: 18124905 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آرمان امروز | لینک خبر

کوتـــــاه

صاحب‌خبر -

یادگارامام درگذشت آل‌طه را تسلیت‌گفت

در پی درگذشت حجت الاسلام و المسلمین آل طه، یادگار امام پیام تسلیتی صادر کرد. متن پیام آیت‌ا... سید حسن خمینی به این شرح است: جناب حجت‌الاسلام و المسلمین آقاى سید حسین آل‌طه دامت‌توفیقاته درگذشت اسفبار والد ماجد مرحوم مغفور حضرت حجت الاسلام و المسلمین آل‌طه موجب تأسف دوستداران ایشان شد. آن مرحوم که سال‌هاى طولانى به عنوان خطیبى توانا و عالمى بزرگوار در میان اهل علم شناخته مى شد، از زمره مبلغان پاک طینت و مروجان زبر دست معارف اهل بیت عصمت و طهارت سلام‌ا... علیهم اجمعین بود. خدایش رحمت کند و با اولیای خویش محشور نماید. اینجانب این مصیبت را به جنابعالى و سایر بازماندگان تسلیت عرض نموده، براى ایشان غفران واسع مسالت دارم.

 

رضا نجفی رئیس گروه ۷۷ شد

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، ریاست گروه ۷۷ در وین را به مدت یک سال عهده‌دار شد. این سازمان محملی برای بیان و ارتقای منافع جمعی کشورهای در حال توسعه و افزایش قدرت مذاکره این کشورها در سازمان ملل متحد در زمینه مسائل اقتصادی و امکانی برای افزایش همکاری فنی و اقتصادی میان کشورهای مزبور است. نخستین اجلاس سطح وزیران این نهاد در سال ۱۹۶۷ در الجزیره پایتخت الجزایر برگزار شد که منشور در این اجلاس تدوین شد. اکنون ۱۳۲ کشور در گروه ۷۷ عضویت دارند اما با همان نام اولیه شناخته می‌شود.

 

انتخاب رئیس ستاد انتخابات حزب اراده ملت

کمال مرادی با حکم احمد حکیمی‌پور، دبیرکل حزب اراده ملت، به‌عنوان رئیس ستاد انتخابات این حزب انتخاب شد. روابط عمومی حزب اراده ملت (حاما) از انتخاب کمال مرادی به عنوان رئیس ستاد انتخابات این حزب خبر داد. کمال مرادی عضو هیات اجرایی حاما است که طی حکمی از سوی احمد حکیمی پور دبیرکل این حزب به این سمت برگزیده شده است.

 

خوزستان از امن‌ترین استان‌های‌کشور است

وزیر اطلاعات در حاشیه بازدید رئیس‌جمهور و تعدادی از وزرا از کانون‌های ریزگرد در جنوب شرق اهواز در جمع مردم حضور پیدا کرد. حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی با اشاره به امنیت کشور با وجود نزدیک بودن داعش به مرزهای استان خوزستان، گفت: الحمدا... وضعیت خوب است و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد. وی در خصوص علت حضور وی در سفر رئیس‌جمهور، افزود: چون رئیس من به خوزستان آمده است، من هم همراه ایشان به این استان آمدم. در این بازدید وزیر اطلاعات در جمع مردمی که به بیان مشکلاتشان می‌پرداختند حضور یافت تا از نزدیک خواسته‌های آنها را بشنود.

 

خواستار تنش با ایران نیستیم

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه گفت: ما خواستار تنش با ایران نیستیم و تهران به خاطر مبارزه ما با داعش باید از ما قدردانی کند. ابراهیم کالین در یک کنفرانس مطبوعاتی، افزود: کشور ما خواستار تنش با ایران نیست و ایران به جای انتقاد باید از ما قدردانی کند؛ زیرا ما با گروهک تروریستی داعش مبارزه می‌کنیم. وی افزود: ایران همسایه مهم ماست و ما خواستار گفت‌وگوی دائمی با آن هستیم ولی این بدان معنا نیست که تلاش ایران برای نفوذ در منطقه را نادیده بگیریم.وی در ادامه مدعی شد: ایران به بهانه درخواست سوریه نیروهایش را به آن‌جا می‌فرستد اما ترکیه آن را غیرقانونی می‌داند. وی ادامه داد: به‌رغم انتقاد مسئولان ایرانی از کشورمان، آنکارا خواستار تنش با همسایه‌اش ایران نیست.

 

لزوم حضور افراد متخصص در شورای شهر

یک عضو هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها از جریانات سیاسی خواست افراد متخصص و توانمند را در لیست‌های انتخاباتی خود برای انتخابات شوراها برگزینند.بهرام پارسایی گفت: در جریان اصلاح قانون انتخابات شوراها پیشنهادی در مجلس مطرح شد که مدرک تحصیلی، تجربه و تخصص کاندیداها مورد توجه قرار گیرد که البته این پیشنهاد به تصویب مجلس نرسید اما به هر حال به نظر می‌رسد مردم باید در این زمینه دقت نظر بیشتری در انتخاب خود داشته باشند. وی افزود: حادثه پلاسکو حادثه تلخی بود که در پایتخت اتفاق افتاد و مردم متوجه شدند که انتخاب احساسی نمی‌تواند جوابگوی مطالباتشان در مدیریت شهری باشد، بلکه باید بر اساس تخصص، توانمندی، تجربه و احساس مسئولیت، اعضای شوراها را انتخاب کرد.

نظر شما