شناسهٔ خبر: 18122159 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

راه‌اندازی 2085 بنگاه اقتصادی جدید /کلنگ‌زنی محل ساخت کارخانه لاستیک‌سازی سبز جنوب

نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل شرکت صنایع کوچک‌ و شهرک صنعتی کشور گفت: در دولت تدبیر و امید بیش از2085 بنگاه جدید در کشور راه‌اندازی شده است و این تعداد بنگاه توانستند برای ۱۵۰ هزار نفراشتغالزایی ایجاد کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، علی یزدانی در نشست با مدیران واحدهای تولیدی گچساران افزود: در کشور ۸۸ هزار و ۱۲۲ بنگاه تولیدی وجود دارد که ۹۶درصد این واحدها کوچک و متوسط هستند و ۹۶ هزار و ۶۸۳ جواز صنعتی و سرمایه‌گذاری در کشور صادر شده است. از این تعداد  جواز۵۷۲ مورد در شهرک صنعتی کهگیلویه و بویراحمد بوده است. باید تلاش شود تا در صنایع کوچک و بنگاه‌ها به آموزش و پژوهش، تحقیق و مدیریت منابع مالی و مدیریت بازارتوجه بیشتری انجام شود. در سال جاری آموزش ۱۰۰ هزار نفر واحدهای صنعتی و تولیدی دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: حدود ۴۰۰ میلیارد تومان بدهی شهرک‌ها و بنگاه‌های صنعتی نیز در کشورمشمول بخشودگی  شدند.

مدیرعامل شرکت صنایع کوچک‌ و شهرک صنعتی کشور ادامه داد:3352 بنگاه تولیدی قبل از دولت یازدهم تعطیل شده بود و ۴۷ درصد بنگاه‌هایی که از دولت قبل به این دولت تحویل داده شده بود تعطیل بودند که با تلاش دولت تدبیر و امید راه‌اندازی شدند.

 وی اضافه کرد: تا سال 96 زیرساخت‌ها در شهرک صنعتی چهار بیشه گچساران و زیباسازی آن محقق خواهد شد.

به گزارش ایسنا، همچنین علی یزدانی درآئین کلنگ‌زنی کارخانه لاستیک‌سازی و انتقال آب به 3100 هکتار از زمین‌های کشاورزی منطقه خان احمد باشت گفت: در حال حاضر  ۲۳۰ هزار تن لاستیک در کشور تولید می‌شود. در  ابتدای انقلاب اسلامی میزان تولید لاستیک در کشور 34 هزار تن بود.  در حال حاضر ۳۰۰ هزار تن ظرفیت اسمی کارخانه‌های تولید لاستیک کشور است که ۲۳۰ هزار تن لاستیک در حال تولید و 120 هزارتن لاستیک خودرو به کشور وارد می‌شود.

یزدانی اظهار کرد: پروژه بزرگ کارخانه لاستیک‌سازی سبز می‌تواند با تولید 50 هزار تن لاستیک در سال 40 درصد از واردات لاستیک به کشور را تامین می‌کند.

وی ادامه داد: هر تن تولید لاستیک موجب صرفه‌جویی 4000 دلاری ارزی در کشور می‌شود.

یزدانی خاطرنشان کرد: به زودی تا قبل از پایان سال جاری تمام اختیارات جهت توسعه شهرک‌های صنعتی و کاهش قیمتها و پرداخت تسهیلات در کهگیلویه وبویراحمد  به هیئت مدیره استان به دلیل شناخت کافی از منطقه خود داده می‌شود.

یزدانی با بیان اینکه اشتغال و تولید بسیار مهم است، افزود: در سال جاری در شهرک‌های صنعتی کشور1085 بنگاه کوچک بوجود آمده است. در شهرک‌های صنعتی کشور 2806  قراردادجدید منعقد شده است.

سیدموسی خادمی ستاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: دولت تدبیر و امید به قول‌هایی که تاکنون در اجرایی کردن پروژه‌ها داده، به خوبی عمل کرده است و  افتتاح این طرح‌ها خود نشان از اجرایی شدن قول‌های دولت تدبیر و امید است.

خادمی عنوان کرد: رفتن به سمت اصلاح الگوی کشت، توسعه کشاورزی یکی از دستاوردهای مهم طرح آبرسانی در استان است.

وی ادامه داد: تمام کشاورزان باید قدر موقعیت و نعمت‌ها را به خوبی بدانند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد:با احداث بزرگترین کارخانه لاستیک سبز جنوب کشور در شهرک صنعتی خان احمد این مکان جان تازه‌ای خواهد گرفت.

خادمی بیان کرد: عملیات اجرایی طرح کارخانه لاستیک‌سازی در زمینی به مساحت 35 هکتاربا اعتباری بالغ بر7500  میلیارد ریال آغاز شد.

وی افزود: این طرح می‌تواند برای 830 نفر به صورت مستقیم و 4000 نفر بصورت غیرمستقیم اشتغالزایی ایجاد کند. در این طرح بزرگ صنعتی سالانه 50 هزار تن محصول لاستیک سبز سازگار با طبیعت تولید خواهد شد.

خادمی اضافه کرد: آغاز عملیات اجرایی طرح انتقال آب به 3100 هکتار از زمین‌های کشاورزی منطقه خان احمد نیز از دستاوردهای دولت و مسئولان استان است.اعتبار اولیه این طرح را 450 میلیارد ریال است و 2000 هکتار از زمین‌های کشاورزی منطقه امامزاده جعفر تا پایان سال جاری به سامانه‌های آبیاری نوین تجهیز خواهند شد و

امید می‌رود سیر تحول صنعتی و کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد هرچه سریع‌تر طی شود. دولت یازدهم و رئیس جمهور تاکید فراوان بر تامین آب و رونق کشاورزی و خروج از رکود و بازار اقتصاد دارند. این طرح‌ها هدیه دولت یازدهم به مردم کهگیلویه وبویراحمد به خصوص شهرستان گچساران و باشت است.

به گزارش ایسنا، آیین کلنگ زنی  دو طرح بزرگترین کارخانه لاستیک سبز جنوب کشور و انتقال آب به 3100 هکتار از زمین‌های کشاورزی منطقه خان احمد باشت با حضورعراقی مدیرعامل گاز ایران، حاج رسولی‌ها معاون وزیر نیرو، آقایی معاون وزیر جهاد کشاورزی، یزدانی معاون وزیر صنعت معدن تیموری عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی و همچنین فیاض شجاعی دادستان کل دیوان محاسبات کشور برگزار شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما