شناسهٔ خبر: 18118942 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

پایگاه‌های اجتماعی در مناطق حاشیه‌نشین زنجان راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از راه‌اندازی پایگاه‌های اجتماعی در مناطق ویژه مسکونی خبر داد و گفت: هر شهرستان یک پایگاه خواهد داشت.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :
محمد محمدی‌قیداری  با بیان اینکه رسیدگی به وضعیت آسیب‌های اجتماعی در مناطق حاشیه‌نشین، تاکید مقام معظم رهبری است، اظهار کرد: اداره‌کل بهزیستی در رابطه با کاهش آسیب‌های ناشی از اعتیاد، طلاق، معلولیت، بی‌سرپرستی و بد سرپرستی اقدامات زیادی انجام می‌دهد که اقشار مختلف از همه مناطق استان زنجان را تحت پوشش قرار می‌دهد. اما مناطق ویژه اجتماعی، مناطقی هستند که به توجه ویژه و بیشتری نیاز دارند.

این مسئول ادامه داد: در واقع اگر بخواهیم خدمات مذکور را به صورت ویژه در مناطق حاشیه‌نشین ارائه دهیم، باید در این مناطق پایگاه‌هایی را راه‌اندازی کنیم تا منتج به شناسایی آسیب‌های ریشه‌ای و مزمن شود، چرا که متاسفانه عمده آسیب‌های اجتماعی از ناحیه حاشیه‌نشینی است.

وی با تاکید بر اینکه راه‌اندازی پایگاه اجتماعی در مناطق حاشیه‌نشین بعد از سفر رییس سازمان بهزیستی به استان زنجان به تصویب رسید، افزود: در این پایگاه‌ها خدمات مددکاری و مشاوره‌ای به ساکنان این مناطق ارائه می‌شود. علاوه بر این مددکاران و مشاوران مستقر در این پایگاه‌ها ضمن رفع مشکلات روحی، روانی و اجتماعی ساکنان مناطق ویژه، در صورت نیاز آنها را به مراکز بهزیستی ارجاع می‌دهند.

محمدی‌قیداری با بیان اینکه به احتمال زیاد راه‌اندازی این پایگاه‌ها به سال آینده موکول شود، خاطرنشان کرد: فعال کردن مداخلات اجتماعی در مناطق حاشیه‌نشین امری ضروری است؛ در واقع هر چه مداخلات اجتماعی دیرتر صورت گیرد، زمینه بیشتری برای مداخلات نظامی و قضایی فراهم می‌شود و باعث به وجود آمدن آسیب‌های دیگر می‌شود، بنابراین قبل از نیاز به مداخلات نظامی و قضایی، باید مداخلات اجتماعی در مناطق حاشیه‌نشین فعال شود تا شاهد کاهش روند آسیب‌های اجتماعی باشیم.

منبع: ایسنا 

نظر شما