شناسهٔ خبر: 18116251 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

منافع جمهوری اسلامی به مسئله فلسطین گره خورده است

امام جمعه موقت تهران با اشاره به مسئله فلسطین، خاطرنشان کرد: مسئله فلسطین مسئله‌ای اسلامی و در راس مسائل جمهوری اسلامی ایران است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما؛خطیب جمعه این هفته تهران موضوع سخنرانی  خطبه دوم  را مسئله فلسطین انتخاب کرده بود و با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین تصریح کرد: اسلام به ما می گوید که حرام است کفار بر مسلمین تسلط داشته باشند، اسلام به ما می گوید حرام است بیگانگان و کفار بر اراضی اسلامی سلطه داشته باشند.
 
 منافع جمهوری اسلامی به مسئله فلسطین گره خورده است
وی گفت: مسئله فلسطین در راس مسائل جمهوری اسلامی ایران است.
 
آیت الله موحدی کرمانی افزود: البته منافع ملی، منطقه ای و سیاسی ما به مسئله فلسطین گره خورده و رژیم اشغالگر قدس جنایاتی کرده است که هیچ گاه فراموش نمی شود و هیچ انسان خردمندی نمی تواند آن را تحمل کند.
 
 
خطیب جمعه این هفته تهران با اشاره به نقشه تاسیس کنندگان رژیم صهیونیستی در منطقه گفت: این نقشه باعث رنج مردم شد و آنان را آواره کرد، آنان را کشتند یا سوزاند و خود جای آن ها نشستند؛ جمهوری اسلامی ایران هرگز نمی تواند در مقابل این حرکت زشت و خطرناک بی تفاوت باشد.
 
وی ادامه داد: طراح تاسیس رژیم صهیونیستی انگلیسی ها بودند که بعدها مدیریت آن را به آمریکایی ها دادند و بیش از یک قرن است که این نظام مجعول به وجود آمده است و همه باید اهداف این نظام غیر مشروع را بشناسیم و مقابل آن بایستیم و با آن مقابله کنیم.
 
آیت الله موحدی کرمانی به اهداف تاسیس رژیم صهیونیستی در منطقه اشاره کرد و گفت: این رژیم با هدف تضعیف اسلام ، حکومت های اسلامی، تضعیف جامعه اسلامی و نادیده گرفتن ربع جمعیت جهان اسلام تاسیس شده است.
 
وی گفت: دشمنان اسلام به قدرت مراجع دینی و علما آشنا هستند و می دانند تاثیر نوشتن دو خطی میرزای شیرازی چگونه دولت انگلیس را به زانو درآورد و حالا در صدد برآمدند اسلام را منزوی کنند.
 
خطیب جمعه هدف دیگر دشمنان از تاسیس رژیم صهیونیستی در منطقه را تسلط بر منابع عظیم انرژی دانست و گفت: آنان با توجه به وجود
هدف دیگر دشمنان از تاسیس رژیم صهیونیستی ؛ تسلط بر منابع عظیم انرژی منطقه است
منابع عظیم انرژی در این منطقه و سوق الجیشی بودن آن در دل کشورهای اسلامی به ایجاد ماده سرطانی رژیم صهیونیستی پرداختند تا به اهداف خودشان برسند.
 
وی با اشاره به تسلط صهیونیست ها بر منابع مالی و خبری و سلطه بر کنگره آمریکا گفت: کنگره آمریکا اینک در زیر سلطه آنهاست و آن ها هستند که رئیس جمهور آمریکا را انتخاب می کنند، فرقی هم بین دموکرات یا جمهوری خواه نیست، آن ها شبکه های خبری عمده و مهم جهان را در دست دارند و هرچه را بخواهند دنبال می کنند و می بینید که این شبکه ها تبلیغ ایران هراسی، اسلام هراسی، توهین به رسول اکرم (ص) می کنند.
 
وی افزود: صهیونیست ها هالیوود و فیلم های او و تسلط بر باشگاه های ورزشی و منابع پولی غرب را دارند و هر دولتی را که بخواهند سرکار می آورند و امروز در سوریه به تروریست ها کمک مالی می کنند .
 
آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به تاثیر مقاومت اسلامی بر دو محور جهاد و صبر را یکی از دستاوردهای مهم مبارزه با صهیونیست ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: در چندین مرحله، مقاومت اسلامی علیه صهیونیستی از عزالدین قسام تا جمال عبدالناصر شکل گرفت اما با خیانت کشورهای عربی و فشار کشورهای غربی این مقاومت شکست خورد.
 
وی گفت: جبهه مقاومت در مقابل حمایت مجامع بین المللی مدعی حقوق بشر و کشورهای خائن عربی و سکوت مدعیان دموکراسی ایستاد و فرهنگ جهاد و شهادت را دو کابوس برای رژیم صهیونیستی قرار داد.
 
خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه دشمن بداند در خانه عنکبوتی قرار دارد و به خواست خدا اسرائیل از صفحه روزگار محو خواهد شد گفت: این رژیم سرنوشتی جز ذلت، خواری و نابودی در دنیا و عذاب جهنم نخواهد داشت و این سرنوشت برای حامیان او، آمریکا و انگلیس رقم خواهد خورد.
 
* ارتکاب گناه به علت نشناختن دین است
امام جمعه موقت تهران با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، توکل و توجه به خداوند را در همه مراحل زندگی، عامل سعادت و تعالی بشری دانست.
 
آیت الله موحدی کرمانی در خطبه اول نماز جمعه امروز تهران با بیان اینکه نهضت امام حسین(ع)، امام زمان (عج) و نایب برحقش امام خامنه ای و سیره رسول اعظم (ص) سه چیز را به ما آموخت گفت: این سه اصل عبارتند از وحدت امت، امر به معروف و مبارزه با جنایتکاران.
 
وی با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا و آمادگی برای سفر آخرت افزود: طبق فرمایش مولا علی (ع) هر گناهی که از انسان صادر می شود به علت آن است که دین را نشناخته است و درک درستی از ذات مقدس باری تعالی ندارد.
 
خطیب جمعه تهران با تاکید بر اینکه باید باور کنیم که همه امور در دست خداست و خداوند جزا و پاداش امور و عمل ما را می دهد افزود: لازمه ایمان این است که امید به این و آن نداشته باشیم، حوائج مان را از خدا بخواهیم و این همان عبودیت است.
 
آیت الله موحدی کرمانی با بیان اینکه دعا، روح و مغز عبادت و بندگی است گفت: امام حسین(ع) در روز عاشورا وقتی خود را برای یک نبرد سنگین آماده می کند، اول صبح می گوید من از تو می خواهم مرا یاری و صبر و رضا را نازل کنی.
 
وی در ادامه شناخت درست و خوب خدا با صفات جمال و صبرش را مورد تاکید قرار داد و افزود: هر که خدا را خوب بشناسد عاشق خدا می شود و عاشق نمی تواند که فراق خدا را تحمل کند و کسانی که از خدا دوری می کنند لذت مناجات با خدا را درک نکرده اند.

نظر شما