شناسهٔ خبر: 18102619 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مخالفت صاحب عریقات با ایجاد کشور فلسطین در خاک مصر

تهران - ایرنا - صاحب عریقات مذاکره کننده ارشد فلسطین دیروز (چهارشنبه) در باره طرح ادعایی تشکیل کشور فلسطین در منطقه سینای مصر، گفت: کشور فلسطین باید در خاک فلسطین تشکیل شود نه جای دیگری.

صاحب‌خبر -

به گزارش امروز (پنجشنبه) خبرگزاری فلسطینی معا، عریقات درباره تلاش صهیونیست ها و آمریکا برای تشکیل کشور فلسطین در منطقه سینای مصر، تصریح کرد: زمانی که این مساله مطرح شد، ما با آن مخالفت کردیم، چرا که منطقه سینا متعلق به مصر و مصری هاست، همانطور که کرانه غربی متعلق به فلسطین و فلسطینی هاست.
وی در قسمتی دیگر از سخنان خود با اشاره به ادعاهای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی درخصوص مبارزه این رژیم با تروریسم گفت: این حرف بی اساسی است، زیرا این مسلمانان هستند که با تروریسم می جنگند، نه نتانیاهو.
عریقات اظهار داشت: آنانی که با تروریسم می جنگند سربازان مصری، عراقی و سوری هستند، نه رژیم صهیونیستی.
این مقام فلسطینی همچنین در گفت وگو با شبکه تلویزیونی مصری الحیات، گفت: حل مساله فلسطین تنها راه تامین امنیت، ثبات و اساس شکست داعش و تندروها در منطقه است.
عریقات افزود: تفکرات (تروریستی) را با شلیک گلوله نمی توان از بین برد، بلکه باید ریشه آن، که برگرفته از اشغالگری رژیم صهیونیستی است، خشکانده شود و کشور فلسطین در مرزهای 1967 تشکیل گردد.
وی با بیان گذشت 30 روز از ریاست جمهوری دونالد ترامپ در آمریکا، تاکید کرد: ترامپ شعارهای عجیبی می دهد، ولی نمی دانیم که چگونه می خواهد آنها را به خصوص درباره مساله فلسطین اجرا کند؛ وی گفته که هیچ فرقی بین یک کشور یا دو کشور نیست و نمی توان پیش بینی کرد که منظورش چه بوده به خصوص که اگر منظور این باشد که یک کشور مستقل فلسطینی - اسرائیلی در یک سرزمین تشکیل شود این کاری است که خود اسرائیلی ها از آن می ترسند و تشکیل چنین کشوری یعنی یک کشور دموکراتیک و نه یهودی که هم مسلمانان و هم یهودیان در کنار هم در این کشور زندگی کنند و این با اهداف و آمال صهیونیست ها همخوانی ندارد.
خاورم**1408**1275
مترجم:‌ اکرم کرمی*انتشار دهنده: مجید جعفری

انتهای پیام /*

نظر شما