شناسهٔ خبر: 18048313 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

۸ اسفند؛ آغاز ثبت‌نام داوطلبان انتخابات میاندوره‌ای مجلس

صاحب‌خبر -
ثبت‌نام داوطلبان شرکت در انتخابات میاندوره‌ای مجلس در ۴ حوزه انتخابیه از روز یکشنبه آینده آغاز می‌شود.
ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه‌ای با اعلام این خبر افزود که ثبت‌نام داوطلبان به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت. در اطلاعیه ستاد انتخابات آمده است: به آگاهی ملت شریف ایران و اهالی حوزه‌های انتخابیه «اصفهان» در استان اصفهان، «اهر و هریس»، «مراغه و عجب‌شیر» در استان آذربایجان شرقی و «بندرلنگه، بستک و پارسیان» در استان هرمزگان می‌رساند، ثبت‌نام از داوطلبان نمایندگی اولین میان‌دوره‌ای، دهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای چهار حوزه انتخابیه ذکر شده، از تاریخ ۸ تا ۱۴ اسفند امسال به مدت هفت روز در وزارت کشور و فرمانداری‌های مرکز حوزه‌های انتخابیه فوق انجام خواهد شد. لذا در اجرای ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و تبصره‌های ذیل آن، ارائه گواهی رسمی مبنی بر استعفا و قبول آن و عدم اشتغال در پست و مقام مورد تصدی در حداقل شش ماه قبل از روز ثبت‌نام از سوی مشمولان ماده قانونی مذکور، مجدداً مورد تأکید است.
لزوم تسلط به قانون برگزاری انتخابات
خبر دیگر این که رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان این که قانون فصل‌الخطاب است، افزود: تسلط به قانون بر برگزاری بهتر انتخابات کمک می‌کند، بنابراین باید به قانون تسلط کافی داشته باشیم.
علی‌اصغر محمدی در همایش مدیران کل حراست استانداری‌ها و شهرداری‌های مرکز استان‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت کشور افزود: طبق قانون، استفاده از اموال بیت‌المال در تبلیغات ممنوع است و استانداران، فرمانداران و بخشداران باید به‌طور جدی بر این امر مراقبت کنند.
احمدی با بیان این که دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در کشور به‌صورت عام برگزار می‌شود، افزود: طبق قانون اگر انتخابات ریاست جمهوری به دور دوم کشیده شد، باید یک هفته بعد از اعلام نتایج دوباره رأی‌گیری انجام گیرد. احمدی با تأکید بر لزوم رعایت قانون در بررسی صلاحیت کاندیداها، یادآور شد: در نامنویسی نامزدها محدودیتی وجود ندارد و طبق قانون درصورتی که فردی از شرایط لازم برخوردار باشد، می‌تواند داوطلب شود.
وی تأکید کرد: نه فقط نباید امید را از مردم گرفت، بلکه باید کمک کنیم امید از دل مردم پاک نشود.
۵ر۵ میلیون واجد شرایط رأی در تهران
در همین حال علی‌اکبر ناصرنوبخت رئیس ستاد انتخابات شهرستان تهران هم با اشاره به این که حدود ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر واجد شرایط رأی دادن در پایتخت هستند، گفت: پیش‌بینی می‌شود حدود ۴۰ هزار عامل اجرایی در شعب‌های اخذ رأی در تهران حضور یابند. وی افزود: حدود ۳۶۰۰ شعبه اخذ رأی در شهر تهران و حدود ۴۵۰۰ شعبه اخذ رأی در شهرستان تهران درنظر گرفته‌ایم که در هر یک از این شعب دو صندوق اخذ رأی درنظر گرفته‌ می‌شود.

نظر شما