شناسهٔ خبر: 18036938 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

نمایندگان دانشجویان دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب؛

برخی از اساتید مشکل اخلاقی دارند و رئیس دانشگاه لاپوشانی می‌کند/ مسائل مالی شفاف نیست و در عقد قرادادها با پیمانکاران ابهاماتی وجود دارد/ دانشجوی مطالبه‌گر را می‌ترسانند

سه تن از دانشجویان به نمایندگی از طرف اقشار دانشجویی طی نامه‌ای سرگشاده از مشکلات موجود در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان پرده برداشتند و خواستار رسیدگی مسئولین شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش آناج، متن نامه سرگشاده سه تن از دانشجویان دانشگاه شهید مدنی آذربایجان به نمایندگی از برخی اقشار دانشجوئی به مقام معظم رهبری و برخی دیگر از مسئولین نظام به شرح ذیل است :

خدمت حضرت آیت الله العظمی خامنهای
رهبر معظم انقلاب اسلامی
با سلام و صلوات بر محمد و آل محمد و درود بر ارواح طیبه شهدا و امام شهدا (ره) و با عرض سلام و دعای خیر و مسئلت توفیق روز افزون برای حضرتعالی

احتراما . طبق فرمایشات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (قدس سره) باید از افتادن انقلاب به دست نا اهلان جلوگیری شود و مطابق قسمت آخر بند میم وصیت نامه آن عالم ربانی ، ما جوانان حزب اللهی اگر برخورد به موردی نمودیم که در نظر شرع حرام یا مخالف ملت و کشور اسلامی و مخالف با حیثیت جمهوری اسلامی است، مسئول هستیم و موظفیم به دستگاه های مربوطه مراجعه کنیم و اگر برخورد نکردند، خودمان از آن موارد جلوگیری کنیم.

اینجانبان در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان به موارد نامیمون و نامبارکی که به هیچ عنوان سنخیتی با روحیه انقلاب اسلامی ندارند و باعث هتک حیثیت از نظام میشوند برخورد نمودهایم و مطابق فتوا و وصیت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در مقابل آن مسئولیم.

لذا ضمن اعلام برخی از این موارد نامبارک، نگرانی و شکایت خود را از روند موجود در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان اعلام نموده و از حضرتعالی تقاضا و خواهش داریم دستور بررسی و برخورد مقتضی با این موضوعات را صادر بفرمایید.

موضوعات اشاره شده به شرح ذیل می باشند:

۱ - اولین مورد بسیار ناراحت کننده در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، وجود مشکلات اخلاقی در بین برخی از اساتید و کارکنان دانشگاه است که علیرغم اعتراضات شدید عمومی و خصوصی دانشجویان به مسئولین مربوطه ( از تریبون های مختلفی همچون جلسات پرسش و پاسخ ، رسانه های مجازی ، جلسات خصوصی و ... ) از جمله ریاست دانشگاه ،شاهد آن هستیم که به هیچ عنوان برخورد قاطع و انقلابی صورت نمی پذیرد و ریاست دانشگاه سعی در لاپوشانی و مسامحه دارد.

۲ - مورد دومی که قلب دانشجویان انقلابی را به شدت آشفته ساخته، هتک حرمت و حیثیت مسئولین خدوم و خوشنام دانشگاه توسط برخی افراد معلوم الحال و سعی در مسموم و فتنه آلود کردن فضای عمومی توسط این افراد است. به طوری که به عنوان مثال اخیرا مطالب کذبی علیه یکی از خدمتگزارترین مسئولین دانشگاه در فضای مجازی منتشر گردید و منجر به استعفای این عزیز خدوم شد.

البته مورد دردآور تر عدم مشاهده تلاش مجموعه مدیریتی دانشگاه (من جمله ریاست) برای اعاده حیثیت افراد است.

۳ - یکی از درد آور ترین سیاست‌های کلی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان ، روند مشهود مجموعه مدیریتی در جهت ضعیف نگه داشتن امنیت شغلی کارکنان است که خلاف گفتمان عدالت انقلاب اسلامی می‌باشد . به نحوی که علیرغم تصویب نامه های مکرر هیات وزیران و بخشنامه های مکرر وزارت علوم از سال ۱۳۸۴ ، چه قبل از ابلاغ و چه بعد از ابلاغ قانون برنامه پنجم توسعه و چه اکنون که قانون مذکور منقضی شده است، مجموعه مدیریتی دانشگاه از تبدیل وضعیت اکثریت نیرو های شرکتی به قراردادی امتناع می کنند و شمار بسیار زیادی از کارکنان دانشگاه در وضعیت شرکتی قرار دارند .

۴ - مورد چهارمی که موجب ناراحتی جوانان انقلابی است ، به نوعی دور زدن قوانین و مقررات توسط مسئولین دانشگاه می‌باشد . به عنوان مثال ، مطابق بخشنامه ۱۵/۲۲۵۲ مورخ ۹۱/۲/۵ وزارت علوم ، دانشگاه موظف بود تبدیل وضعیت تمامی کارکنان شرکتی با حداقل یکسال سابقه کار که دارای شرایط معینی هستند را در هیات امنا مطرح نماید و بعد از آن از بکار گیری نیرو های جدید شرکتی در قالب قرارداد های تامین نیروی انسانی امتناع ورزد . ولی نه تنها تبدیل وضعیت اکثر نیرو های شرکتی مذکور در هیات امنا بررسی نشد، بلکه برای دور زدن قانون کار های دفتری هم در در قرار داد به صورت حجمی (نفر/ساعت) قید شده و چندین نفر نیروی جدید شرکتی در این قالب استخدام شدند .

البته در این مورد لازم به ذکر است تصویب عدم تبعیت دانشگاه ها از قوانین عمومی کشور در قانون برنامه پنجم توسعه و احتمال تمدید آن در قانون برنامه ششم ، موجب بروز مشکلات عدیده ای شده است که از نمایندگان محترم ملت انتظار لغو یا تعدیل آن را داریم .

۵ - دیگر مورد نگران کننده در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان که حل آن یکی از آرمانهای انقلاب برشمرده می شود ، عدم شفافیت در مسائل مالی می باشد که با اضافه شدن شنیده ها و شایعات احتمال فساد مالی را ( چه در زمینه قرارداد های پیمانکاری و چه در زمینه مخارج عمومی دانشگاه ) افزایش می دهد . به عنوان مثال و به نقل از شنیده ها مبالغ پرداختی در قرارداد های ساختمانی بالاتر از عرف موجود پیمانکاری است. لذا شفاف سازی در مورد قرارداد های پیمانکاری و بودجه های عمومی و تخصصی دانشگاه مورد انتظار بوده و بعلاوه انتظار بررسی و حسابرسی دقیق اسناد قبلی را داریم.

۶ - مورد دیگری که موجب عصبانیت و ناراحتی دانشجویان فعال گردیده ، سعی در ترساندن و ضرر رساندن به دانشجوانی است که آرمانهای امام و انقلاب را پیگیری و مطالبه می‌کنند . به عنوان مثال یکی از دانشجویانی که نقش فعالی در پیگیری برخورد با مفاسد اخلاقی در چارچوب قانون و مطابق بند میم وصیت نامه حضرت امام داشت ، با شکایت معاون دانشجویی دانشگاه خارج از نوبت و در زمان امتحانات به کمیته انضباطی احضار می‌شود و بعلاوه سعی می‌کنند برخی از تخلفات به ناحق انجام گرفته در دانشگاه را نیز به وی نسبت دهند.

۷ - هفتمین مورد نگران کننده دامن زدن به تملق و چاپلوسی با میدان دادن و حتی اعطای پست های مدیریتی حساس به افراد چاپلوس است ( که حضرت امیر المومنین (ع) در نامه معروف خود به جناب مالک اشتر به شدت از آن نهی نموده اند . ) اخلاق علوی هم از مهم ترین انتظارات مردم از حکومت اسلامی است .

۸ - رد حسن شهرت دبیر هیات درخواست کننده تاسیس تشکل جنبش عدالت خواه دانشجویی دانشگاه با بهانه های غیر قابل قبول  و در اصل به  علت سابقه عدالت خواهی پیگیری برخورد قانونی با تخلفات ( که صرفا بصورت شفاهی تا کنون به وی ابلاغ شده است ) نیز مزید بر علت نگرانی است زیرا شروع روند مبارزه با حق طلبی در دانشگاه را نمایان می سازد .

۹ - مورد بسیار نگران کننده دیگری که مخالفت با اصل اهداف انقلاب اسلامی داشته و باعث هتک حیثیت نظام می شود، عدم شایسته سالاری و توجه به روابط در تامین نیروی کار دانشگاه است به نحوی که برخی مسئولین تعداد قابل توجی از نزدیکان خود را به استخدام دانشگاه در آورده‌اند.

۱۰ - احساس دور شدن دانشگاه از مسبر تربیتی و علمی خود به دلیل کاهش یا عذم افزایش متناسب بودجه موارد مرتبط نیز نگرانی ما را دو چندان می کند.

هم چنین موارد بسیار دیگری همچون عدم رعایت حقوق خانواده های معظم شاهد و ایثارگر در برخی امور دانشگاه ، ضعف شدید امنیتی و حفاظتی دانشگاه ، مسائل فرهنگی و اجتماعی، مدیریت بسیار ضعیف و توصیه پذیری مدیریت دانشگاه از اکثر افراد به دلیل سعی در راضی نگاه داشتن همه از خود ، ظلم در پرداخت حقوق و نحوه به کارگیری نیرو های شرکتی و ... نیز در زمره نگرانی های موجود هستند که به دلیل ذیق فرصت به آن ها نمی پردازیم.

در پایان ضمن تشکر از بذل توجه حضرتعالی ، دوباره عاجزانه تقاضای دستور بررسیو برخورد مقتضی با موارد مذکور را داشته و بعلاوه ضمن اعلام نا امیدی از مدیریت انقلابی و هم سو با روح نظام در مدیریت کنونی دانشگاه ، تغییر جدی و مثبت در این زمینه را خواستاریم.
و السلام علیکم و رحمت الله .

سایر مخاطبین مستقیم :
حجت السلام و المسلمین روحانی رییس جمهور محترم ایران اسلامی
حضرت آیت الله مجنهد شبستری نماینده محترم و معزز ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه محترم تبریز
جناب آقای دکتر زاهدی رئیس محترم کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی
نمایندگان محترم مردم شریف تبریز ، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی
اعضای محترم و معزز شورای عالی انقلاب فرهنگی
جناب آقای دکتر فرهادی وزیر محترم علوم ، تحقیقات و فناوری
جناب آقای دکتر جبارزاده نماینده عالی دولت و استاندار معزز آذربایجان شرقی
رونوشت جهت اطلاع و اقدام لازم :
ریاست محترم سازمان بازرسی کل کشور
ریاست محترم دیوان محسابات کشور
مسئول محترم نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها
وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی
وزیر محترم کار و رفاه اجتماعی
فرماندهی محترم سپاه پرافتخار عاشورا
اتحادیه های محترم تشکل های اسلامی دانشجویی ( انجمن اسلامی دانشجویان مستقل ، جامعه اسلامی دانشجویان ، جنبش عدالت خواه دانشجویی و دفتر تحکیم وحدت )
مدیر کل محترم حراست وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری
امام جمعه محترم آذرشهر
فرماندار محترم آذرشهر
اعضای محترم هیات رئیسه دانشگاه شهید مدنی آذربایجان
روسای محترم دانشکده ها و مدیران محترم گروه های آموزشی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان

محمد حسن رضایی: فعال دانشجویی و دبیر هیات درخواست کننده تشکیل جنبش عدالت خواه دانشجویی

مسعود تمجید: فعال دانشجوئی و دبیر جامعه اسلامی دانشجویان

سید محمد مهدی میرزا هاشمی: فعال دانشجوئی و شورای دبیران انجمن علمی دانشگاه

نظر شما