شناسهٔ خبر: 1786844 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حداکثرسرعت دربرخی ازبزرگراه های تهران 10تا20 کیلومتربرساعت کاهش یافت

تهران بزرگ - ایرنا - مرکز اطلاع رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در اطلاعیه ای اعلام کرد: حداکثر سرعت مجاز در بزرگراه های پایتخت اصلاح و دربرخی از این مسیرها بین 10 تا 20 کیلومتر برساعت کاهش یافته است.

صاحب‌خبر -

براساس این اطلاعیه که روز شنبه در اختیار ایرنا مرکز استان تهران قرار گرفت، سرهنگ عین الله جهانی اظهار کرد: حداکثر سرعت در بزرگراه های شهید بابایی و شهید خرازی 100 کیلومتر بر ساعت و در بزرگراه های نیایش، شهید همت، شهید زین الدین و آزادگان 90 کیلومتر بر ساعت و شهید حکیم و شهید صدر 80 کیلومتر بر ساعت تعیین شده است.

به گفته وی، براساس قانون حداکثر سرعت مجاز در بزرگراه های تهران تا 100 کیلومتر بر ساعت است اما براساس شرایط این مسیرها و جلوگیری از تصادفات و حوادث این سرعت کاهش می بابد.

سرهنگ جهانی اظهارکرد: پس از برگزاری جلسات مشترک مسوولان پلیس راهور پایتخت و مسوولان حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، حداکثر سرعت مجاز مورد توافق و مصوب بزرگراه ها براساس بررسی های فنی و کارشناسی های به عمل آمده، تعیین گردید.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی ورانندگی تهران بزرگ افزود: تاریخ اجرای این ابلاغیه، پس از نصب تابلوهای حداکثر سرعت مجاز (توسط معاونت اجرایی سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران) با هماهنگی پلیس راهور تهران بزرگ به زودی به اطلاع شهروندان خواهد رسید.

وی ادامه داد: در صورت نیاز به کاهش سرعت در معابرعمومی و بزرگراهی با توجه به طرح هندسی آنها با استفاده از علایم راهنمایی و رانندگی افقی و عمودی در سطح شهر و بزرگراه ها اطلاع رسانی می شود.

تهرام/519/1565

نظر شما