شناسهٔ خبر: 17580264 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

معاون وزیر آموزش و پرورش:

ماباید تربیت کردن را ازمادران والام مقام شهدا بیاموزیم

معاون وزیر آموزش و پرورش در دیدار با خانواده شهیدان طوقانی اظهار داشت :ماباید تربیت کردن را ازمادران والام مقام شهدا بیاموزیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از روابط عمومی معاونت آموزش ابتدایی ،خانم حکیم زاده افزود: هدف ازحضور ما ، این است تاچگونه تربیت کردن را ازشمابیاموزیم چرا که محصول تربیت شما مادر عزیز درس ایثار ،فداکاری وشهادت بوده است و شما الگوی عملی یک تربیت تمام عیاراسلامی هستیدکه بسیار ارزشمند است.

مادر پهلوان شهیدسعید طوقانی نیز در این دیدار به بیان زندگینامه وخاطراتی از فرزندش پرداخت و گفت:شهید سعید طوقانی متولد 1348 از کودکی با هدایت پدر و عمویش در باشگاه جعفری به ورزش باستانی پرداخت و در سن8 از کودکی با هدایت پدر و عمویش در باشگاه جعفری به ورزش باستانی پرداخت و در سن8 سالگی در جشن هنر طوس نشان و بازوبند طلای پهلوانی کشور را به دست آورد،از آن روز به بعد، پوسترها و تصاویری با عنوان «پهلوان کوچولوی کشور سعید طوقانی» زینت بخش زور خانه ‌ها و نشریات ورزشی شد.

وی افزود:صبحها به تحصیل اشتغال داشت بعدازظهرها درمغازه ای برای یادگیری حرفه مشغول کاربود ودرسی که به صاحب کارش داده بود این بود که روزی ایشان می خواستندبرای شهید حقوق بدهند ؛ شهید نوجوان گفته بودند که من مزد نمی خواهم ، شما اگر نمازتان راسر وقت بخوانید آن رامزد حساب می کنم .

وی ادامه داد:با شروع حرکت مردم به رهبری امام خمینی‌(ره) علیه حکومت طاغوت، سعید نیز همراه بزرگترهای خانواده خود در آن شرکت کرد و با سیل خروشان ملت همراه گشت. نامه‌ای به امام نوشت و به نشانه اعتراض و به خاطر ظلم ستم های شاه ملعون دست از ورزش باستانی کشید. بعد از انقلاب به همراه گروهی از ورزشکاران و پهلوانان ورزش باستانی به دیدار حضرت امام (ره) رفت. در سال ۱۳۵۸ طی حکمی توسط مرحوم پهلوان مصطفی طوسی "رئیس وقت فدراسیون ورزش های باستانی" سرپرست نوجوانان باستانی کار کشور می‌شود.

پهلوان سعید بعد از شهادت برادر بزرگش محمد در عملیات والفجر1، در سال 1362 تلاش زیادی برای اعزام به جبهه کرد که به دلیل مخالفت خانواده و کمی سن موفق نشد. در آخر با گرفتن موافقت پدر و دستکاری در شناسنامه به جبهه اعزام شد و با حضور در پادگان دوکوهه، به همراه شهید "عباس دائم الحضور" توانست رزمندگان را به ورزش باستانی جذب کند.بعد از حضور چند ماهه در جبهه و اعزام مجدد در پاییز سال 1363 در عملیات بدر در شرق دجله ردای شهادت پوشید و پیکراش بعد 14 سال به خانه برگشت.

درپایان لوح تقدیری به رسم یادبود به پاس ایثار وفداکاری این مادرعزیز وبزرگوار توسط خانم حکیم زاده تقدیم شد.

نظر شما