شناسهٔ خبر: 17562936 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آذربایجان غربی عاری از بیماری آنفولانزای پرندگان

مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان غربی گفت: موردی از بیماری آنفلوآنزای پرندگان در استان آذربایجان غربی مشاهده نشده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز آذربایجان غربی مدیرکل دامپزشکی استان گفت: مردم استان نگرانی از بابت مصرف آذربایجان غربی عاری از بیماری آنفولانزای پرندگانگوشت طیور، مرغ و تخم مرغ نداشته باشند زیرا تاکنون هیچ گونه موردی از بیماری آنفلوآنزای حاد پرندگان در استان مشاهده نشده است.
کامیار داهیم در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما در سلماس گفت: با وجود شیوع بیماری آنفلوانزای پرندگان در برخی از کشورهای همسایه و نیز استان های داخلی کشور، آذربایجان غربی با تشکیل ستاد ویژه در زمینه مبارزه با این بیماری از آمادگی کامل برای مقابله برخودار است و در این خصوص طیور صنعتی، روستاهای حاشیه تالاب ها و زیستگاه های حیات وحش استان از این نظر کاملاً پایش می شود تا از ورود و شیوع بیماری آنفلوآنزای پرندگان جلوگیری شود.
او اضافه کرد: همزمان با نمونه برداری از مزارع، مرغداری ها و مناطق زیست پرندگان در آذربایجان غربی، اکیپ های دامپزشکی استان در کشتارگاه ها نیز حضور داشته و بر سلامت مرغ ها و پرندگان کشتار شده نظارت مستقیم دارند.

داهیم همچنین از کنترل و مهار کامل بیماری تب برفکی در استان در سال جاری خبر داد و گفت : از اول سال جاری خوشبختانه از جهت تامین واکسن تب برفکی تولید داخل وتوزیع رایگان آن بین دامداران مشکل خاصی نداشتیم و تمامی کانون های بیماری تب برفکی در استان پاکسازی شده است.
وی در خصوص عرضه بهداشتی دام وطیور در سطح استان نیز افزود: بر اساس توافق با دانشگاه علوم پزشکی برای کنترل بیماری های مشترک انسان و حیوان ، بیماری هایی همچون تب مالت ،بروسلولز،سل و سایر بیماری هاروند رو به کاهشی در استان داشته است.
مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان غربی اظهار کرد: همچنین تفاهمنامه دیگری نیز با شهرداری های استان برای کنترل فرآورده های خام دامی به امضا رسیده که کشتار دام غیر مجاز در حاشیه شهرها با کمک امکانات شهرداری کنترل و همچنین ساماندهی و راهکارهای عرضه سالم گوشت به کشتارگاه های شهرداری ها ارائه می شود.

نظر شما