شناسهٔ خبر: 17562762 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

جهانگیری :

چابهار فرصت بزرگی برای توسعه جنوب شرق کشور است

ریاست جمهوری

اولين محموله تجهيزات استراتژيك تخليه و بارگيري فاز 1 طرح توسعه بندر شهيد بهشتي چابهار با حضور معاون اول رييس جمهور رونمايي شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش ایسنا،  اسحاق جهانگيري در ادامه برنامه هاي سفر يكروزه خود به منطقه آزاد چابهار كه به منظور شركت و سخنراني در همايش بين المللي معرفي فرصت هاي سرمايه گذاري و توسعه پايدار در سواحل مكران انجام شده است، با حضور در بندر شهيد بهشتي چابهار از اولين محموله تجهيزات استراتژيك اين بندر شامل 9 دستگاه جرثقيل به ارزش 20 ميليون دلار بازديد كرد.
در جريان اين بازديد مديرعامل سازمان بنادر گزارشي از اقدامات انجام شده و برنامه هاي آتي براي سرمايه گذاري و توسعه اين بندر به معاون اول رييس جمهور ارائه كرد و به ارائه توضيحاتي در خصوص راه اندازي خط مسافري مسقط به چابهار كه در سال جاري انجام شده است پرداخت.
معاون اول رييس جمهور در حاشيه اين بازديد در گفت‌وگو با خبرنگاران از وزارت راه و شهرسازي و به خصوص سازمان بنادر به خاطر اقدامات صورت گرفته در بندر شهيد بهشتي چابهار قدرداني كرد و گفت: در بازديدي كه در ارديبهشت ماه از اين بندر انجام دادم تعداد زيادي پيمانكار در حال فعاليت بودند و امروز خوشبختانه بخش زيادي از كارهاي اصلي انجام شده و تجهيزاتي نيز وارد شده و بخشي از تجهيزات نيز در مسير ورود به كشور است.
جهانگيري اظهار اميدواري كرد  که در ماههاي آينده با نصب تجهيزات، شاهد بهره برداري از اين بندر باشيم و گفت: چابهار فرصت بزرگي براي توسعه جنوب شرق كشور است و مسير مسافري مسقط به چابهار به مسير مطمئني براي رفت و آمد مردم دو كشور تبديل شده است.
وي ادامه داد: كشورهاي آسياي ميانه و افغانستان مي توانند چابهار را به عنوان يك فرصت بزرگ براي سرمايه گذاري در نظر داشته باشند و در اين ميان برخي كشورها از جمله هند نيز براي سرمايه گذاري در چابهار اعلام آمادگي كرده اند.
دكتر جهانگيري با اشاره به اينكه ظرفيت بندر شهيد بهشتي چابهار 8.5 ميليون تن است گفت: البته ظرفيت اصلي كه براي اين بندر پيش بيني شده 80 ميليون تن است و اميدوارم كه اين بندر بتواند به يكي از بزرگترين بنادر كشور تبديل شود و اثرات مثبت آن علاوه بر ايران به ساير كشورهاي اطراف نيز خواهد رسيد.
 
انتهای پیام

نظر شما