شناسهٔ خبر: 17561284 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

مسئول کمیته کودک و نوجوان ستاد مرکزی دهه فجر خبر داد

اهدای 50 هزار جلد کتاب‌ به کتابخانه‌های مدارس، مساجد و بیمارستان‌ها

مسئول کمیته کودک و نوجوان ستاد مرکزی دهه فجر گفت: در این ایام اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون با اهدای 20 هزار جلد کتاب از تولیدات کانون و 30 هزار جلد کتاب‌های غیر کانونی به تجهیز کتابخانه‌های مدارس، مساجد و بخش کودکان بیمارستان‌ها کمک خواهد کرد.

صاحب‌خبر -
 
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) نشست مطبوعاتی مسئول کمیته کودک و نوجوان ستاد مرکزی دهه فجر با اصحاب رسانه، صبح دوشنبه (5 بهمن 1395) در سازمان تبلیغات سلامی برگزار شد.
 
علیرضا حاجیان‌زاده در این نشست دهه فجر را فرصتی برای بازنگری در ارزش‌ها و آرمان‌ها دانست و گفت: کمترین ثمره این انقلاب، گشودن فصلی نو برای نسل نو در تاریخ معاصر است و این اتفاق بزرگی است‌، اتفاقی که باعث سربلندی ملت بزرگ ایران شد. حفظ و حراست آرمان‌ها و دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی وظیفه خطیری است که بدون تربیت صحیح نسلی که آینده میهن اسلامی‌مان را بر‌عهده خواهند داشت، ممکن نبوده و در این مسیر همه دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی حوزه کودک و نوجوان مسوولیتی بس عظیم بر دوش دارند.
 
مسئول کمیته کودک و نوجوان ستاد مرکزی دهه فجر ادامه داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان مسوول کمیته کودک و نوجوان با هماهنگي و همکاری اعضا کمیته شامل اداره کل کودکان معاونت اجتماعی سازمان بهزیستی، معاونت فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره)، گروه کودک و نوجوان رادیو ایران، گروه نوجوان شبکه دو، گروه کودک و خردسال شبکه پنج و انتشارات مدرسه برای برگزاری و گرامیداشت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی فعاليت‌هاي متنوعی براي کودکان و نوجوانان تدارک دیده است.
 
وی با بیان این‌که برنامه‌های گرامیداشت ایام دهه فجر کانون در دو بخش ستادی و استانی پیش‌بینی شده است، تجهیز کتابخانه‌های مدارس، مساجد و بخش کودکان بیمارستان‌های تهران را از جمله برنامه‌های ستادی این کمیته عنوان کرد و گفت: در این ایام اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون با اهدای 20 هزار جلد کتاب از تولیدات کانون و 30 هزار جلد کتاب‌های غیر کانونی به تجهیز کتابخانه‌های مدارس، مساجد و بخش کودکان بیمارستان‌ها کمک خواهد کرد. این کتاب‌ها با موضوعات مختلف و متنوعی مانند شعر، داستان، رمان، علمی و ... در اختیار کودکان و نوجوانان قرار می‌گیرند.
 
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، برنامه‌هایی چون برگزاری نوزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با حضور چهار هزار و 305 قصه‌گو و 57 برگزیده، افتتاح مراکز فرهنگی‌هنری و 22 مرکز فرهنگی کانون شامل افتتاح 3 کتابخانه سیار روستایی در شهرستان‌های درمیان، دستگردان و طبس در استان خراسان جنوبی و راه‌اندازی کتابخانه سیار شهری در بیرجند، گشایش کتابخانه سیار در آبیک استان قزوین، آغاز به کار مجدد کتابخانه سیار روستایی شهرستان نهاوند، انتشار پوستر کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی با شعار «گفتمان انقلاب اسلامی زمینه‌ساز امنیت پایدار و تحقق اقتصاد مقاومتی» را از برنامه‌های بخش ستادی این کمیته معرفی کرد.

وی ادامه داد: تجدید میثاق با آرمان‌های حضرت امام خمینی‌(ره)، گرامی‌داشت لحظه تاریخی ورود حضرت امام خمینی(ره) در مرقد مطهر و برگزاری برنامه حاملان قرآن توسط اعضای مراکز کانون استان تهران، ششمین نمایشگاه دوسالانه‌ هنرهای تجسمی اعضای کانون با هزار و 696 اثر در چهار رشته‌ نقاشی، خوش‌نویسی، عکاسی و سفال‌گری، حضور مربیان قصه‌گوی کانون در مدارس، برگزاری مسابقه عکس  و فیلم در پورتال کودک 24، مسابقه اینترنتی «مسیر پیروزی در کلام آسمانی» و حضور کانون در سی و پنجمین جشنوره بین‌المللی تئاتر فجر از دیگر برنامه‌های بخش ستادی کمیته کودک و نوجوان ستاد مرکزی دهه فجر است.
 
حاجیان‌زاده درباره برنامه‌های بخش استانی این کمیته نیز توضیح داد: یکی از فعالیت‌های اصلی کانون ارایه خدمات در مراکز فرهنگی‌هنری یا کتابخانه‌های ثابت در کشور است. مربیان این مراکز برای کودکان و نوجوانان عضو کتابخانه‌ها بیش از 40 فعالیت فرهنگی، هنری، ادبی، آموزشی، تحقیقی، تفریحی و... را اجرا می‌کنند. در رویدادهای ملی، مذهبی رویکرد این فعالیت‌ها تغییر می‌کند و متناسب با رویداد ویژه اجرا می‌شود.
 
وی ادامه داد: بخشی از این فعالیت‌های دیگری که در ایام دهه فجر در تمامی مراکز کانون کشور برگزار می‌شود شامل فضاسازی مراکز، به‌روزرسانی وبلاگ مراکز با موضوع روز شمار انقلاب، برگزاری مسابقه کتابخوانی، معرفی کتاب‌های داستان، شعر، زندگی‌نامه با موضوع انقلاب، اجرای برنامه معرفی شخصیت، سرزمین با موضوع انقلاب، برگزاری مسابقه‌های مختلف فرهنگی، هنری، ادبی و ورزشی، برگزاری نشست‌های ادبی، همایش، یادواره شهدای دانش‌آموز، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ در خصوص انقلاب، برگزاری جشنواره قرآنی کودک و نوجوان، سرود، نمایش عروسکی، نشریه دیواری، طنز و... است.
 
مسئول کمیته کودک و نوجوان ستاد مرکزی دهه فجر، ارسال کتاب با موضوع انقلاب، برگزاری مسابقه، پاسخگویی به سوالات اعضا از طریق مکاتبه با آنان و... را از برنامه‌هایی عنوان کرد که در این ایام از سوی مربیان کتابخانه‌های پستی اجرا می‌شود.
 
به گفته این مقام مسئول، اهدای کتاب‌ به کودکان روستا، برگزاری مسابقه با موضوع «انقلاب در روستای ما»، برگزاری مسابقه‌ نقاشی، پرواز بادباک، برگزاری جشنواره‌های هنری و ادبی، شعرخوانی، بازی‌های گروهی و... از دیگر برنامه‌های مراکز سیار در دهه فجر است.
 
حاجیان‌زاده همچنین تشکیل جلسه کمیته کودک و نوجوان، حضور اعضای مراکز فرهنگی‌هنری کانون سراسر کشور و دیگر اعضا کمیته بر مزار شهدا، دیدار با خانواده شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم، برگزاری 940 مراسم جشن و شادی در مراکز فرهنگی‌هنری کانون کشور را از دیگر برنامه‌های این کمیته برشمرد.

نظر شما