شناسهٔ خبر: 17558294 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

فرماندار گمیشان:

حضور مردم در برنامه های دهه فجر نشانه رضایتمندی آنان از نظام است/ بهره برداری از ۴۴ طرح عمرانی و اقتصادی در دهه فجر

خبرگزاری شبستان: فرماندار و رئیس ستاد دهه فجر شهرستان گمیشان گفت: یکی از شاخص های سنجش میزان رضایتمندی مردم از نظام و حکومت، حضور آنان در صحنه های انقلاب اسلامی، انتخابات ها، راهپیمایی ها و جشن های انقلاب اسلامی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، امیرشیر توماج، فرماندار گمیشان، روز گذشته (3 بهمن) در جمع خبرنگاران ضمن تبریک فرا رسیدن دهه فجر گفت: اعتقاد ما براینست که جمهوری اسلامی ایران دومین حکومت در تاریخ بود که بر مبنای قران و اسلام پایه ریزی شد. در حقیقت انقلاب اسلامی ایران، مقطع رهایی ملت از تاریکی و حرکت به سمت روشنایی بود. اساساً در انقلاب اسلامی ایران، اسلام تولد دیگری پیدا کرد وروابطی که پیش از آن بر پایه ارباب و رعیتی و غالب و مغلوب بود، از هم پاشید و ملت ایران به استقلال دست یافت.

 

 وی با بیان اینکه دهه فجر آینه ایست که خورشید اسلام در آن درخشید، افزود: وظیفه همه ما این است که برنامه های این ایام را به نحو احسن و با عظمت تمام برگزار کنیم.

 

فرماندار گمیشان با بیان اینکه نظام اسلامی در عرصه های داخلی و خارجی دستاوردهای قابل تأمل و بزرگی داشته است، گفت: افزایش بینش سیاسی مردم، رسیدن به استقلال، نفی مظاهر فرهنگ غربی و حرکت به سمت فرهنگ اسلامی از دستاوردهای این نظام است. علاوه براین افزایش آموزش و ارتقا سطح علمی در بین همه مردم به ویژه زنان، ایجاد روحیه خودباوری و برهم زدن موازنه قدرت در جهان از دیگر دستاوردهای مهم این نظام است.

 

وی خاطرنشان کرد: یکی از ملاک های رضایتمندی مردم از نظام  اسلامی حضور در تمامی صحنه ها از جمله انتخابات، مشارکت در برگزاری مناسبت ها، راهپیمایی ها و برنامه های دهه فجر و جشن های انقلاب است که نشان از علاقه مندی مردم یک کشور به سیستم و نظام سیاسی خود دارد.

 

افتتاح 44 طرح عمرانی و اشتغالزا با بیش از 17 میلیارد تومان اعتبار

رئیس ستاد دهه فجر گمیشان یکی از برنامه های دهه فجر در این شهرستان را افتتاح و کلنگ زنی طرح های عمرانی و اقتصادی برشمرد و گفت: کل پروژه های عمرانی و اقتصادی شهرستان 44 طرح با اعتباری معادل 17 میلیارد  و 848 میلیون تومان است.

 

به گفته وی، با بهره برداری از این طرح ها 120 فرصت شغلی در شهرستان ایجاد می شود.

 

احداث کمربندسبز در گمیشان

توماج با بیان اینکه گمیشان دارای آب و هوایی خشک و نیمه خشک است، بیان کرد: از شهر گمیش تپه تا خواجه نفس به طول 7 کیلومتر تعداد شش هزار اصله نهال غیر مثمر در دو طرف جاده به یاد شهدای شهرستان گمیشان و شهدای منا کاشته می شود.

 

وی با اشاره به توزیع نهال رایگان درختان مثمر به روستاییان، گفت: این طرح در 11 روستای این شهرستان اجرا می شود و براساس آن به هر خانواری که در روستا زندگی می کنند با اولویت روستاهای مرزی دو اصله نهال درخت مثمر شامل انار، سیب، انجیر و زیتون داده می شود که هم می تواند با پدیده تغییر اقلیم مقابله کند و هم درآمد روستاییان را در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی افزایش دهد.  علاوه براین در در سیمین شهر نیز برای 500 خانوار و در گمیش تپه هم برای کلیه مسجد سه اصله نهال از طرف شهرداری تأمین خواهد شد.

 

نظر شما