شناسهٔ خبر: 17548624 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار گیلان: دولت وقت زیادی برای حل مشکلات مسکن مهر گذاشته است

رشت - ایرنا - استاندار گیلان گفت: در دولت یازدهم وقت زیادی برای حل مشکلات مسکن مهر و فراهم کردن زیر ساخت های لازم گذاشته شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا، محمدعلی نجفی روز یکشنبه در دیدار قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر اظهار کرد: 62 هزار واحد مسکن مهر در گیلان تاکنون به متقاضیان واگذار شده که از این تعداد 41 هزار واحد مسکونی توسط راه و شهرسازی و بقیه نیز توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آماده شده است.
وی با بیان اینکه رسیدگی به مشکلات متقاضیان مسکن مهر در سه سال گذشته مورد تاکید بوده ، گفت: در دولت یازدهم وقت زیادی برای حل مشکلات مسکن مهر و فراهم کردن زیر ساخت های لازم گذاشته شد.
به گفته نجفی، در دهه مبارک فجر نیز یک هزار و 380 واحد مسکونی توسط راه و شهرسازی گیلان آماده افتتاح است.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر هم گفت: امسال مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان برای تامین خدمات زیربنایی، روبنایی، آماده سازی معابر، پرداخت عوارض ساختمانی و دیگر موارد مورد نیاز برای مسکن مهر کشور اختصاص یافت.
احمد اصغری مهرآبادی افزود : حدود هشت هزار واحد مسکن مهر در گیلان باقی مانده که از پیشرفت فیزکی بالایی برخوردار است و تا پایان دولت یازدهم آماده می شود.
بر اساس گزارش دیگری از روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا، محمدعلی نجفی امروز در هفتمین نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان که پس از بازدید از مرکز نگهداری ماده 16 رشت برگزار شد، گفت: ساخت مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان متجاهر در گیلان ادامه می یابد .
وی ادامه داد: در مرکز ماده 16 رشت ، معتادین متجاهر در بخش قرنطینه توسط پزشکان، روانپزشکان و سایر عوامل مستقر در مرکز مورد معاینه قرار می‌گیرند و پس از گذراندن دوران قرنطینه به بخش اسکان منتقل می‌‌شوند و به صورت روزانه و با مصرف داروهای مورد نیاز، تحت مراقبت پزشکان قرار می‌گیرند.
نجفی گفت : معتادان در دوره های یک ماهه و سه ماهه، علاوه بر ترک اعتیاد با مهارت های زندگی و حرفه های اشتغال زا آشنا می شوند.
وی یادآور شد: این مرکز شامل دو بخش قرنطیه با ظرفیت 10 تخت و بخش آسایشگاه با ظرفیت 50 تخت با امکاناتی ازجمله اتاق مدیریت، پزشک، CPR، اتاق مشاوربا هزینه هشت میلیارد ریال تجهیز شد.
نجفی با اشاره به اینکه وجود این مرکز به کاهش آسیب های اجتماعی کمک می کند، تأکید کرد : سازمان‌ها و نهادهای مختلف بایستی برای تحقق این امر با طرح‌ریزی و انجام اقدامات مشترک بستر لازم را فراهم کنند و این مهم را جزء وظایف خود بدانند.
استاندار گیلان همچنین بر ضرورت تامین تجهیزات و امکانات درمانی و دارویی نخستین مرکز نگهداری و درمان معتادان متجاهر و کاهش آسیب گیلان تاکید و اظهار کرد: ساخت مرکز نگهداری زنان معتاد متجاهر نیز در شهر رشت پس از انجام مطالعات لازم آغاز می شود.
مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان متجاهر در رشت، تیرماه امسال با حضور استاندار گیلان به بهره برداری رسیده بود.
7294/2007

انتهای پیام /*

نظر شما