شناسهٔ خبر: 17545884 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بنیاد ملی نخبگان | لینک خبر

در سومین جلسه شورای علمی بنیاد نخبگان خراسان شمالی مطرح شد

اجماع اندیشه و ایده جمعی، مسیر توسعه را تسهیل می‌کند

صاحب‌خبر -

سومین جلسه شورای علمی بنیاد نخبگان خراسان شمالی با حضور معاون توسعه مدیریت‌ومنابع‌انسانی استانداری و رئیس بنیاد نخبگان استان برگزار شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ سومین جلسه شورای علمی بنیاد نخبگان خراسان شمالی با حضور معاون توسعه مدیریت‌ومنابع‌انسانی استانداری و رئیس بنیاد نخبگان استان در محل این بنیاد برگزار شد.

 

در این نشست، محمود دلپسند؛ معاون توسعه مدیریت و منابع‌انسانی استانداری خراسان‌شمالی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در حوزه نخبگانی، برنامه‌ها و طرح‌های بنیاد نخبگان استان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: اقدامات انجام‌شده بسیار امیدبخش است.

 

وی افزود: یکی از ویژگی‌های برنامه‌های بنیاد نخبگان استان، توجه به همه ابعاد نخبگانی و تأکید بر حضور حداکثری مستعدان‌برتر با هدف مهارت‌افزایی و نخبه‌پروری است که برگزاری استارتاپ‌ها یکی از مصادیق این برنامه‌ها است.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع‌انسانی استانداری خراسان‌شمالی ادامه داد: باید زمینه‌های رشد استان مورد بررسی جدی قرار گیرد. به عنوان نمونه قابلیت و پتانسیل بالایی در حوزه صنعت وجود دارد که می‌توان با تزریق تفکر نخبگانی به شکوفایی برسد.

 

دلپسند با اشاره به لزوم تقویت کارگروهی در جامعه نخبگانی، اظهار داشت: نوع برگزاری و همچنین هدف برنامه‌ها باید به گونه‌ای باشد که کارگروهی را تقویت کند چراکه فعالیت نخبگانی در قالب گروه بسیاری از مشکلات پیشرو را کمرنگ کرده و با اجماع اندیشه و ایده جمعی، مسیر را تسهیل خواهد کرد. ضمن اینکه فعالیت گروهی به ایجاد شرکت دانش‌بنیان نیز نزدیک‌تر است.

 

در بخش دیگری از این نشست، محمدباقر مقدسی؛ رئیس بنیاد نخبگان خراسان‌شمالی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این بنیاد از ابتدای سال تاکنون، اجرای برنامۀ ملی شهاب و همچنین اعطای جوایز تحصیلی به مستعدان‌برتر را از اقدامات مهم توصیف کرد.

 

وی بازدیدهای علمی و فرهنگی، برگزاری کارگاه­های علمی و آموزشی، طرح دوست علمی، شهاب قرآنی و نیز برنامه‌های تجلیل و تکریم از سرآمدان مستعدان‌برتر استان از دیگر برنامه‌های اجرا شده در سال جاری برشمرد.

 

در پایان این نشست، برنامه‌های پیشنهادی سال 1396 که توسط بنیاد نخبگان استان خراسان‌شمالی تدوین شده بود، به تصویب اعضای شورای علمی استان رسید.

 

نظر شما