شناسهٔ خبر: 17542809 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

حجت‌الاسلام رسایی در تبریز؛

فاتحه انتخابات مجلس را در تهران پیش از رأی‌گیری خوانده بودم!/ روحانی در سال 96 دوگانه‌ی جنگ و صلح ایجاد می‌کند

نماینده پیشین مجلس گفت: در زمان تبلیغات انتخاباتی کاندیداهای مجلس در تهران، هنگامی که دیدم پوستر تبلیغاتی لیست اصولگرایان را کارگران در ازای دریافت پول، می‌‌چسباندند، فاتحه انتخابات را خواندم.

صاحب‌خبر -

به گزارش آناج، حجت‌الاسلام حمید رسایی پیش از ظهر امروز در جمع فعالان دانشجویی با اشاره به تاثیر عدم ارائه خدمات در کاهش میزان مشارکت عمومی در انتخابات، ابراز داشت: در گزیدمان اخیر شاهد کاهش 20 درصدی مشارکت مردم جنوب تهران بودیم و این درحالی است که میزان مشارکت در شمال تهران 20 درصد ارتقاء یافته بود.

وی ادامه داد: 40 درصد مردم دارای افکار ثابتی هستند اما 60 درصد آنان در ساعات پایانی رأی‌گیری تصمیم خود را می‌گیرند و در این میان جریانات سیاسی مثل توربین سعی در جمع‌آوری آراء آن‌ها دارند.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم با انتقاد از عدم ورود جریان انقلابی و نیروهای حزب‌اللهی به فضای مجازی، عنوان کرد: نیروهای جوان انقلابی باید در شبکه‌های مجازی جهادی کار کنند چراکه اگر غیر از این باشد نمی‌توانند خود را افسران جنگ نرم نام نهند.

وی در بخشی از سخنان خود به سرگردانی نیروهای حزب‌اللهی در مواجهه با لیست‌های متنوع اشاره کرد و توضیح داد: ما تا زمانی که در ارزش‌ها به وحدت نرسیم در روش‌ها به وحدت نخواهیم رسید؛ در انتخابات تهران زمانی که دیدم جریان اصولگرایی برای چسباندن پوسترها کارگر استخدام کرده، فاتحه انتخابات را خواندم.

این فعال سیاسی با بیان اینکه لیست اصولگرایی تهران در انتخابات مجلس دهم، چهره‌های متناقضی را به خود می‌دید، تصریح کرد: برخی از افرادی که در آن لیست حضور داشتند خون به دل انقلاب گذاشته بودند و همین امر قشر انقلابی را قانع نساخت. 

وی به تاریخچه‌ی تشکیل جریان اصولگرایی و اصلاح‌طلبی اشاره و خاطرنشان ساخت: خاتمی در سال 76 شعار قانون‌گرایی می‌داد اما یک سال بعد به دنبال تغییر اصول قانون اساسی رفت.

حجت‌الاسلام رسایی با اعلام اینکه مردم در سال 84 برای فرار از آقای هاشمی آراء خود را در سبد احمدی‌نژاد ریختند، تشریح کرد: مردم در دوره‌ی دولت نهم خدمات ملموسی را مشاهده کردند اما در سال 88 یک دوگانه‌ی حقیقی شکل گرفت؛ روحانی در سال 92 خود را یک چهره‌ی مرضی‌الطرفین نشان داد تا نوید تشکیل کابینه‌ای به دور از حاشیه را دهد.

وی افزود: روحانی در سال 92 دوگانه‌ی تحریم، ضدتحریم را القاء و پیروز انتخابات شد، او در سال 96 نیز دوگانه‌ی جنگ و صلح را ایجاد خواهد کرد تا بگوید برجام جنگ را از بین برد؛ این درحالیست که برجام شکست خورده و احتمال وقوع جنگ را نیز افزایش داده است، چراکه آمریکا در مواجهه با دولت‌های بزدل، تهدیدات خود را افزون‌تر می‌کند.

 

نظر شما