شناسهٔ خبر: 17540713 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

ابراهیمی ترکمان اعلام کرد:

تدارک 500 برنامه در خارج از کشور برای ایام‌الله دهه فجر

گروه سیاسی: مسئول کمیته امور بین‌الملل ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی تصریح کرد: 500 برنامه برای ایام دهه فجر انقلاب اسلامی در بیش از 100 کشور مختلف جهان پیش‌بینی شده که از سوی رایزنی‌ها، سفارت‌خانه‌ها و کنسولگری‌های جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ابوذر ابراهیمی ترکمان، رئیس کمیته بین‌الملل ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی امروز، یک‌شنبه، 3 بهمن‌ماه در نشستی خبری به تشریح برنامه‌های این کمیته برای گرامیداشت سی‌وهشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در خارج از کشور پرداخت.
وی با بیان اینکه رایزنی‌ها فرهنگی در کشورهای مختلف مسئول ستاد برگزاری مراسم دهه فجر انقلاب اسلامی هستند، اظهار کرد: بیش از 80 رایزنی ما در بیش از 60 کشور فعال هستند که برنامه‌های دهه فجر را با حضور گروهی از ایرانیان مقیم و گروه‌های علاقه‌مند به انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی برگزار می‌کنند.
ابراهیمی ترکمان گفت: 500 برنامه برای ایام دهه فجر انقلاب اسلامی در بیش از 100 کشور مختلف جهان پیش‌بینی شده است که از سوی رایزنی‌ها، سفارت‌خانه‌ها و کنسولگری‌های جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد.
وی افزود: مراسم جشن و بزرگداشت سی‌وهشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در بیش از 80 نمایندگی فرهنگی در 60 کشور جهان با حضور نخبگان، شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی و دینی آن کشورها، ایرانیان و علاقه‌مندان به انقلاب و بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد.
رئیس کمیته بین‌الملل ستاد مرکزی دهه فجر همچنین اظهار کرد: سخنرانی‌های مختلفی نیز توسط اساتید اعزامی از کشورمان درباره انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن در مراکز دانشگاهی و فرهنگی در 14 کشور پیش‌بینی شده است.
چاپ ویژنه‌نامه و مقالات، برگزاری هفته‌های فیلم ایران، برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در 25 نمایندگی اروپا و آسیا، برگزاری نمایشگاه‌های عکس و پوستر در 23 کشور، برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در 20 کشور، اعزام بیش از 100 هنرمند به 25 کشور و ارسال بیش از 8 هزار اقلام فرهنگی به بیش از 10 رایزنی از دیگر برنامه‌های کمیته بین‌الملل ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی است که از سوی رئیس این ستاد اعلام شد.
ابراهیمی ترکمان همچنین افزود: بیش از 50 کتاب ترجمه شده که در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی از سوی رایزنی‌ها، سفارات و کنسولگری‌ها رونمایی خواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری اجلاس گفت‌وگوهای ایران و عرب در آستانه فرارسیدن ایام دهه فجر اشاره کرد و گفت: این اجلاس از 2 تا 5 بهمن‌ماه با حضور 85 مهمان از 12 کشور در حال برگزاری است که در رابطه با مباحث مختلف از جمله مشهد 2017 گفت‌وگوهایی خواهند داشت.
رئیس کمیته بین‌الملل ستاد مرکزی دهه فجر با بیان اینکه این مهمانان از میان رؤسای دانشگاه‌ها و صاحبان نفوذ هستند، اظهار کرد: برای برگزاری این اجلاس 6 دانشگاه درگیر هستند که در قالب 6 کمیته گفت‌وگوها ادامه دارد و افراد به حسب تخصص‌هایی که دارند در این کمیته‌ها شرکت می‌کنند و نهایتاً در مراسمی که به مناسبت مشهد 2017 برگزار خواهد شد، شرکت می‌کنند.

نظر شما