شناسهٔ خبر: 17533412 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سفر هیات پارلمانی ایران به عراق روابط اجتماعی و اقتصادی دو کشور را تقویت کرد

خمین - ایرنا - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: سفر هیات پارلمانی ایران به عراق به منظور شرکت در همایش عراق بعد از داعش سبب تقویت روابط اجتماعی و اقتصادی دو کشور شد.

صاحب‌خبر -

محمد ابراهیم رضایی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در سفر هیات پارلمانی ایران به عراق هفته گذشته و دیدارها و نشست هایی که با مقامات این کشور برگزار شد، ارزشمند بود که در آینده روابط این دو کشور را توسعه و تقویت می کند.
وی ادامه داد: در این سفر اعلام شد که ایران به سرنوشت دولت و ملت عراق خوشبین است و برای توسعه صنعتی و کشاورزی در این کشوراز هیچ تلاشی فروگذار نمی کند.
رضایی افزود: در جریان اعزام میلیونی ایرانی ها در اربعین حسینی دغدغه های هماهنگی زائران وجود داشت که در این سفر خدمات بیشتری پیش بینی شد تا دغدغه مردم کاهش یابد.
وی گفت: بررسی حذف ویزای زائران حسینی در اربعین پیگیری شد و در آینده نزدیک زائران با گذرنامه و ثبت ورود برای شرکت در آیین اربعین حسینی سفر خواهند کرد.
رضایی گفت: همایش عراق بعد از داعش نشان داد که مسئولان و ملت عراق به این باور رسیده اند که این کشور از موضوع داعش عبور کرده و اکنون نیازمند راهبری جدید است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: همه شخصیت‌های سیاسی عراق و جامعه علمی و دانشگاهی عراق در این نشست هدفمند حضور داشتند.
رضایی افزود: نقطه نظرات مناسبی توسط هیات های مختلف ارائه شد و همه بر این عقیده بودند که در آینده باید عراقی متحد و مستقل تشکیل و از ظرفیت های کشورهایی که در دوره مقاومت درفرایند بازسازی و آینده عراق یاور و همراه این ملت بودند، استفاده شود.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: راهکارهایی برای جلوگیری از سناریوی بعدی صهیونیست ها و آمریکایی ها و اختلاف افکنی در بین سنی، شیعه و کردها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
هیات پارلمانی ایران هفته گذشته برای حضور در همایش بغداد به عراق سفر کردند که محمدابراهیم رضایی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز در این سفر حضور داشت.
7277/خبرنگار: افسانه آروند*** انتشار دهنده : حسین مهدی زاده اصفهانی

انتهای پیام /*

نظر شما