شناسهٔ خبر: 17526974 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

گزارشی از اولین دوره شتاب‌دهی مرکز فرهنگی امید

اسفندیاری:‌ مشکل جدی در تولید محتوا داریم

عضو هیأت علمی دانشکده هنر گفت:‌ متأسفانه در حوزه فرهنگ و هنر بیش از پیش دچار بحران جدی در تولید محتوا هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، در مراسم افتتاحیه اولین دوره شتابدهی مرکز فرهنگی، امید نوری، مدیر کل تولید و توزیع محتوای فضای مجازی صدا وسیما به تولید محتوا  و اثر بخشی آن اشاره کرد و گفت: امروز چالش اصلی تولید محتوا و محاسبه اثربخشی آن است. محصولی که دغدغه ارمانی دارند و ان را باید با واقعیت گره بزنند.

وی ادامه داد:  خالقان باید در راهبرد جدید علاوه بر این مهم که به تکنیک واقف هستند و توانمندی و خلاقیت درست داشته باشند.

شهاب اسفندیاری عضو هیأت علمی دانشگاه هنر در بخش دیگر مراسم خواستگاه شتاب‌دهی در حوزه فرهنگ را مقوله‌ای مهم ارزیابی کرد و تأکید کرد:‌ در این حوزه (فضای مجازی)‌ مهندسین بیشتر فعال هستند در حالی که تولید محتوا، تشخیص‌ اولویت‌ها، محورها، جهت‌گیری‌ها چگونه اتفاق می‌افتد و چه افرادی صلاحیت این نوع برنامه‌ریزی و مدیریت را دارند.چه کسی باید تولید محتوا کند. مهندسین یا فعالان فرهنگی.

وی ادامه داد:‌سال 83، تولید الف ویژه سازمان صدا و سیما به مراتب بیشتر و پرمخاطب‌تر بود امروزه تولیدات سازمان با درجه کیفی الف ویژه با زیر 15 درصد بیننده مواجه است، ما دچار بحران جدی در تولید محتوا هستیم نگاه سطحی، عجولانه و شتابزده در حوزه فرهنگ آسیب بسیاری را به این حوزه وارد کرده است. ما به نگرش‌ها، علوم و دانش جدید نیاز داریم اما بیش از این به برنامه‌ریزی درست و تولید محتوای باکیفیت باید توجه داشت.

وی ادامه داد: اگر نگاهی به 10 فیلم پرفروش سینما در سال گذشته داشته باشیم خواهیم دید 9 فیلم آن به فیلم‌های کره‌ای اختصاص دارد این نشان از برنامه‌ریزی درست و مدیریت دقیق در تولید آثار سینمایی است. نگاه ما بیش از پیش باید زیربنایی و فرهنگی باشد. متأسفانه نگاه کلان فرهنگی نداریم.

در ادامه آئین آغازین اولین دوره شتاب‌دهی مرکز نوآوری فرهنگی امید پرویز کرمی رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت:‌ کارآفرینی در هر سطح برای ما اهمیت بسیار دارد و در این خانواده که زیرمجموعه فناوری و زیست بومی است باید به این مهم توجه کنیم که شرکت‌های دانش‌بنیان با عزم بیشتری فعالیت کنند که یکی از دغدغه‌های دولت در دوره یازدهم است.

در ادامه کاظمی مدیرعامل مرکز فرهنگی امید گفت:‌در این حوزه مشکلات بسیاری وجود دارد دغدغه ما از ابتدا حلقه مفقوده فعالیت فرهنگی رسانه‌ای در کشور بود که بتوانیم فضای علمی و هنری را به فضای کسب و کار و تولید خودکفا متصل کنیم و بخشی از دغدغه ما در مجموعه سفیر این مم بود.

وی ادامه داد: بسیاری از گروه‌های فعال و جوانان متخصص منظر سفارش کار و آنتن برای پخش تولیدات خود هستند در حالی که تخصص و توان مناسبی دارند می‌توانند با کارشناسان حوزه اقتصاد به خوبی فعالیت خود را مدیریت کرده و با سطح کیفی درست به خودکفایی برسند. در مجموعه امید تلاش می‌کنیم ظرف 5 سال فعالیت در این حوزه دوره‌های مختلف موفق عمل کنیم.

در ادامه مراسم از نادر طالب‌زاده به عنوان یکی از فعالان فرهنگی و هنری تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما