شناسهٔ خبر: 17517020 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

آیت‌الله سیدابراهیم خسروشاهی دار فانی را وداع گفت

ابنا

آیت‌الله سیدابراهیم خسروشاهی از شاگردان بنام امام خمینی و علامه طباطبایی دار فانی را وداع گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ آیت‌الله سیدابراهیم خسروشاهی که شاگرد بزرگانی چون شیخ عباس تهرانی، علامه طباطبایی و امام راحل بود، دار فانی را وداع گفت.

آیت‌‌الله سیدابراهیم خسروشاهی در سال ۱۳۰۳ در کرمانشاه به دنیا آمد، پدرش سیدهاشم، فرزند حاج سیدجعفر از متدینان خسروشاه (خسروشهر) بود. وی در عنفوان جوانی تقدیری در محضر مرحوم آیت‌الله حاج شیخ عباس تهرانی رفت و فریفته اخلاق و جاذبه‌های معنوی آیت‌الله شیخ عباس تهرانی بود و میل به طلبگی در او شدت می‌یابد.

آیت‌الله خسروشاهی پس از آن با فدائیان اسلام و سپس با امام آشنا شد و شجاعانه و عاشقانه در وادی مبارزه با رژیم طاغوت قدم گذارد و برای افشای چهره واقعی رژیم پهلوی و رژیم طاغوت از هیچ کوششی دریغ نکرد. امام در نامه‌ای از ایشان به «سیدالعلما» تعبیرکردند.

وی همچنین در مدرسه فیضیه با علامه طباطبایی آشنا شد و رابطه‌شان به دوستی نزدیکی انجامید تا آنجا که علامه به ایشان می‌فرمایند: «تو در قلب ما جای داری».

همیشه دردِ دین و مردم را در جان خسته اش داشت

حجت‌الاسلام شهاب مرادی نیز در سوگ این عالم ربانی نوشته است:

انالله و انا الیه راجعون

استادمعظم ما؛ عالم ربّانی و حکیم فرزانه بزرگ آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی دعوت خدا را اجابت کرد و به دیدار محبوب شتافت.

او عارفی انقلابی، مبارز، دلسوز و بسیار مهربان بود و همیشه دردِ دین و مردم را در جان خسته اش داشت و عاشقانه، بی توقع و با تواضعی بی نظیر در تربیت طلاب تلاش می کرد. او شاگرد و دلداده‌ی امام راحل و یادگار علامه طباطبایی بود.

سلام علیه یوم ولد و یوم مات و یوم یبعث حیّا

شهاب مرادی
دوم بهمن٩٥

.............
پایان پیام/ ۲۱۸

نظر شما