شناسهٔ خبر: 17508985 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه قزوین:

آمریکا و انگلیس در هیچ مقطعی برای ما قابل اعتماد نخواهند بود

قزوین - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: آمریکا و انگلیس در هیچ مقطعی برای ما قابل اعتماد نبوده و نخواهند بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین با اشاره به حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکوی تهران، افزود: آتش‌ نشانان ما بار دیگر جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و با جان فشانی های خود ما را داغدار کردند.
وی ادامه داد: این حادثه مایه اندوه و نگرانی رهبر معظم انقلاب، مردم، مسئولان و بسیاری از خانواده ‌های داغدار شد.
حجت الاسلام عابدینی با اشاره به اینکه این ساختمان پیش از انقلاب توسط آمریکایی ‌ها با تعریف و تمجیدهای فراوانی ساخته شد، یادآور شد: هر چیزی که منتسب به آمریکایی‌ هاست قابل اعتماد نیست و تا به امروز ملت ایران از این کشور فقط توطئه، بدعهدی و بدخلقی دیده اند.
خطیب جمعه قزوین ادامه داد: حادثه ساختمان پلاسکو هشداری برای همگان است تا توجه جدی به ایمن‎سازی و استحکام در ساختمان‎ های خود داشته باشیم و اگر خدای ناکرده حادثه ای رخ داد، منجر به فاجعه‌ای عظیم نشود.
حجت الاسلام عابدینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مظلومیت مردم یمن و بحرین در برابر جنایت های رژیم عربستان، گفت: امروز ما باید درس دشمن شناسی را به خوبی فرا بگیریم و بدانیم با چه کسانی مقابله می‌کنیم، عربستان برای کشتار زنان و کودکان مظلوم یمن از انگلیس 2 میلیارد و 800 میلیون پوند اسلحه خریداری کرده است.
امام جمعه قزوین یادآور شد: انگلیسی‌ها نام جنگ یمن را جنگ و تجارت سودآور نامگذاری کرده اند که این مهم نشانه بی حیایی و قساوت سران این کشور است.
به گفته وی، آمریکا نیز با بمباران یمن مستقیم خود را وارد این کارزار کرده و با این نگاه آنها، چرا ما باید با آنها ارتباط داشته باشیم؟
وی تاکید کرد: اعتماد ما به انگلیس و آمریکا شبیه اعتماد به گرگ بوده و اعتماد به گرگ نشان از ساده لوحی یا خیانت و نفاق علیه منافع ملی و دینی ما است.
به گفته حجت الاسلام والمسلمین عابدینی، باید در روابط خارجی خود بصیرت و دقت لازم را داشته باشیم و اگر مسئولی دست دوستی به سوی دشمن دراز کرد، همه وظیفه داریم او را متوجه خطایش با استفاده از رهنمودهای قرآنی کنیم.
حجت الاسلام عابدینی در ادامه پیشاپیش فرا رسیدن ایام سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را گرامی داشت و افزود: این ایام بهترین فرصت برای زنده کردن خاطرات و فضای دوران مربوط به انقلاب است.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: اگر بخواهیم انقلاب اسلامی خود را به جهان صادر کنیم، ایام دهه مبارک فجر بهترین فرصت است.
حجت الاسلام عابدینی، انقلاب اسلامی ایران را انقلابی جهانی منطبق با مبانی دینی و قرآنی دانست و افزود: انقلاب ایران، انقلابی براساس ایمان و اعتقاد الهی است که از سوی رهبر و ملتی خداجو و با رشادت های اقشار مختلف ملت، آغاز شد.
وی در پایان از همه مسئولان و مدیران دستگاه های اجرایی استان خواست تا خود را برای برگزاری هرچه باشکوه تر دهه مبارک فجر آماده کنند.
7389/8054*خبرنگار: نسرین رحیمی** انتشار دهنده: رضا اسدی

انتهای پیام /*

نظر شما