شناسهٔ خبر: 17495181 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

وزیر کشور:

حمایت از کشت هیدروپونیک از سیاست های دولت است

خبرگزاری شبستان: وزیر کشور، گفت:حمایت از طرح های با رویکرد صرفه جویی در مصرف آب از سیاست های اقتصاد مقاومتی دولت در شرایط خشک سالی های اخیر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، عبدالرضا رحمانی، فضلی، وزیر کشور، امروز(30 دی) در مراسم افتتاح ایستگاه پمپاژ و آبیاری تحت فشار و مدرن 500 هکتاری کشت و صنعت لرستان، گفت: اقتصاد مقاومتی بستر توسعه تولید و رشد اقتصادی است.

 

وی با اشاره به برنامه های اقتصاد مقاومتی دولت، افزود: توسعه کشاورزی با رویکرد صرفه جویی درآب از جمله طرح های بارز دولت در این حوزه است.

 

رحمانی فضلی، با اشاره به کشت گلخانه ای و مصرف آب در این نوع کشت، اظهار داشت: کشت هیدروپونیک یا کشت بدون خاک  از روش های نوین تولید گل و گیاه در دنیا است.

 

وی بیان کرد: در کشت هیدروپونیک میزان محصول تولیدی 10برابر افزایش می یابد.

 

رحمانی فضلی، با اشاره به میزان مصرف آب در کشت هیدروپونیک،  ابراز کرد: با اجرای کشت هیدروپونیک در مصرف حدود 90درصد صرفه جویی خواهد شد.

 

وی با اشاره به برنامه دولت برای حمایت از این نوع کشت، افزود: جهت توسعه این طرح ها تسهیلات ارزان قیمت به این طرح ها اختصاص می یابد.


وزیر کشور، با اشاره به مجتمع کشت و صنعت لرستان، افزود:این مجتمع با رویکرد صرفه جویی در آب از نمونه های بارز طرح های اقتصاد مقاومتی است.

 

گفتنی است، شرکت در مراسم بهره برداری از ایستگاه پمپاژ و آبیاری تحت فشار کشت و صنعت لرستان، شرکت در نشست هم اندیشی بانوان در اقتصاد مقاومتی و نشست اقتصاد مقاومتی از برنامه های سفر یک روزه وزیر کشور به استان لرستان است.

 

استان لرستان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی کشور در سال جاری انتخاب شده است.

نظر شما