شناسهٔ خبر: 17495044 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اشتغالزایی ۲۵۰۰ نفری در سیستان و بلوچستان

نمایندگی سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان وبلوچستان گفت: در سال 95 با اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی، تأسیس واحدهای تولیدی جدید و فعال شدن واحدهای راکد در زمینه صنعت و معدن بیش از ۲۵۰۰ شغل در استان ایجاد شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، «علی اوسط هاشمی»،  در جلسه ستاد راهبردی و مدیریت «اقتصاد مقاومتی» استان، اظهار کرد: حسن این کار این است که طرح‌ها در شهرستان‌های مختلف استان پراکنده است و همه مردم استان می‌توانند از برکات اقتصاد مقاومتی و برجام بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به این‌که برجام ساختارهای بین‎المللی علیه ایران را فروریخت، افزود: پس از برجام کشورهای اروپایی با ایران وارد تعاملات شدند که یک نمونه آن تجهیز بندر شهید بهشتی چابهار با خرید تجهیزات با کیفیت از کشور آلمان است، در حالی که قبلاً قرار بود از چین خریداری شود.

«نادر میرشکار»، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه، گفت: امسال ۲۲ واحد صنعتی راکد احیا شده و ۳۱ واحد تولیدی که کمتر از ظرفیت اسمی فعالیت داشته‌اند، فعال شده‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان افزود: در ستاد تسهیلات رونق تولید هم تاکنون ۴۵۲ واحد تولیدی در سامانه بهین‌یاب ثبت‌نام کرده‌اند که ۳۳۲ واحد به بانک های عامل معرفی شده است.

رویکرد سازمان دامپزشکی به سیستان و بلوچستان باید ملی باشد

به گزارش ایسنا، «علی‌اوسط هاشمی»، استاندار سیستان و بلوچستان دیشب(چهارشنبه 29 دی‌ماه) در دیدار مدیرعامل پشتیبانی امور دام و معاون سازمان دامپزشکی کشور در استانداری افزود: برای  رسیدن به زبان واحد در نوع تعاملات و روابط تجاری استان‌ها با کشورهای همسایه افغانستان و پاکستان ضرورت دارد با محوریت  وزارت امورخارجه برنامه‌ریزی شود تا منافع اقتصادی استان‌هایی مانند سیستان و بلوچستان با داشتن مرزهای مشترک و گسترده با این 2 کشور، دچار آسیب نشود.

وی گفت: جهاد کشاورزی سقف مورد نیاز تأمین گوشت مورد نیاز بازار را مشخص کند تا با رعایت اصول بهداشتی از طریق استان تأمین شود.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان این‌که رویکرد سازمان دامپزشکی به این استان باید ملی باشد، چون دغدغه را با انسداد نمی‌توان برطرف کرد، گفت: با تأمین زیرساخت‌های دامپزشکی در مرزهای مشترک استان با پاکستان با مشارکت بخش خصوصی، آمادگی داریم گوشت مورد نیاز بازار مصرف کشور را تأمین کنیم ضمن این‌که جمعیت زیادی از این طریق ارتزاق می‌کنند.

هاشمی با بیان این‌که اجازه ندهید منافع استان متضرر شود، افزود:علاوه بر سخت‌گیری در عدم ورود دام بی‌کیفیت، ضمن هوشیاری باید فرصت‌سازی کرد تا منافع مصرف‌کننده ضایع نشود.

وی در همین رابطه افزود: برای دستیابی به ثبات و عدم شوک به بازار، نیاز هست وزارت جهاد کشاورزی نشست دو جانبه‌ای برای تأمین کالاهای مورد نیاز از کشورهای همسایه در راستای منافع دو طرف داشته باشد.

استاندار سیستان و بلوچستان با تأکید بر این‌که به روابط تجاری پایدار با همسایگان می‌اندیشیم، گفت: در این‌صورت ضمن تأمین حقوق دولت و کمک به امنیت منطقه، راه بر قاچاق کالا بسته و سلامت کالا تضمین می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما