شناسهٔ خبر: 17494859 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

کانون فرهنگری هنری سید سجاد (ع)؛ فعال در عرصه‌های قرآنی، هنری و علمی

خبرگزاری شبستان: امام جماعت مسجد سید سجاد (ع) با بیان اینکه کانون فرهنگی هنری سید سجاد (ع)، مجری بسیاری از برنامه‌های این مسجد است، گفت: برنامه‌های خواهران در این کانون موجب راه‌اندازی حوزه علمیه سجادیه شد.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام والمسلمین نصرت الله هاتفی در گفت‌و‌گو با خبرنگار مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، گفت: زنان، نقش برجسته‌ای در شکل‌گیری شخصیت و شاکله فرزندان خود دارند بنابراین حضور این قشر در مساجد علاوه بر استفاده شخصی آنان از فضای معنوی مساجد، می‌تواند موجب تربیت دینی و صحیح نسل‌های پیاپی جامعه شود.

 

وی با بیان اینکه کانون فرهنگی هنری سید سجاد (ع) در دو بخش برادران و خواهران، فعال و مجری بسیاری از برنامه های مسجد سید سجاد (ع) است، افزود: مرحومه صدیقه صلواتی (همسر من) نقش اولیه و سازنده‌ای در برنامه‌ریزی و اجرای برنامه های این کانون دینی داشت.

 

شکل‌گیری حوزه علمیه در بستر کانون فرهنگی

امام جماعت مسجد سید سجاد (ع) خاطرنشان کرد: برنامه‌های خواهران در این کانون به ویژه در زمینه‌های قرآنی، فرهنگی و علمی، سرانجام موجب راه‌اندازی حوزه علمیه سجادیه (ویژه خواهران) با مسئولیت من شد.

 

هاتفی گفت: کانون فرهنگی هنری سید سجاد (ع) در بخش خواهران در رشته‌های خیاطی، جعبه‌سازی، سفال، هویه کاری، معرق، روبان دوزی، نقاشی روی بوم، طراحی و بافتنی فعال است.

 

 

وی اضافه کرد: خانم‌ها فهیمه هاتفی، ریاحی، بیات، فتح اللهی و شادرو، فعال‌ترین بانوان کانون فرهنگی هنری سید سجاد (ع) و حوزه علمیه سجادیه هستند.

 

امام جماعت مسجد سید سجاد (ع) خاطرنشان کرد: کلاس‌های قرآنی، فرهنگی و آموزشی کانون فرهنگی هنری سید سجاد (ع) با فعالیت تعدادی از بانوان همه روزه در این مسجد برگزار می‌شود.

 

دو خط تلفن برای پاسخگویی به سوالات شرعی

هاتفی همچنین ادامه داد: با حضور کارشناسان مذهبی در این مسجد با دو خط تلفنی 22314644 و 22314645 همه روزه پاسخگوی سوالات شرعی و مشاوره‌ای مردم از سراسر کشور به ویژه در ماه رمضان هستیم.

 

وی ابراز کرد: همچنین مهد قرآنی با محوریت این کانون، قرآن را به 20 دختر و پسر آموزش می‌دهد.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری سید سجاد (ع) افزود: کلاس‌های اخلاق، تفسیر قرآن و تفسیر نهج‌البلاغه با تدریس من برای نمازگزاران مسجد سید سجاد (ع) و خواهران عضو کانون فرهنگی هنری سید سجاد (ع) و طلاب حوزه علمیه سجادیه برگزار می‌شود.

 

امام جماعت مسجد سید سجاد (ع) گفت: فعالیت گسترده خواهران مسجد و کانون فرهنگی هنری سید سجاد (ع) و حوزه علمیه سجادیه توانسته است در پاسخگویی به پرسش ها و شبهات اعتقادی مطرح در مناطق مجیدیه و بنی هاشم، نقش سازنده‌ای داشته باشد و بنا بر نظر سرکار خانم فتح اللهی که از سوی مرکز مدیریت حوزه علمیه و از استان ایلام به مدیریت حوزه علمیه سجادیه منصوب شده‌اند، نماز جماعت این مسجد، پر رنگ‌تر از نماز جمعه برخی شهرهای کشور است.

 

وی خاطرنشان کرد: یکی از دلایل کم‌توجهی به ارزش‌های اسلامی در جامعه، فعالیت کم‌رنگ بانوان در مساجد است، بنابراین مرکز رسیدگی به امور مساجد می‌تواند با حمایت از ائمه جماعات مردمی و نه منصوبی، زمینه مشارکت گروه‌های مختلف مردم در برنامه‌های این خانه های خدا را فراهم کند.

 

امام جماعت مسجد سید سجاد (ع) اضافه کرد: حضور گسترده و مستمر ائمه جماعات در مساجد در طی روز می‌تواند موجب جذب بیشتر جوانان و معرفی بیشتر آموزه‌ها و ارزش‌های اسلامی و انقلابی شود، ضمنا ائمه جماعات سایر مساجد می‌توانند از تجربیات و دستاوردهای مسجد و کانون فرهنگی هنری سید سجاد (ع) به ویژه در بخش خواهران استفاده کنند.

 

اطلاع رسانی از طریق سه کانال تلگرامی

امام جماعت مسجد سید سجاد (ع) در پایان گفت: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر از برنامه‌های دینی، فرهنگی، علمی و تفریحی این مسجد و کانون فرهنگی هنری آن می‌توانند با شماره‌های 22504700 و 09197571104 تماس بگیرند، ضمنا سه کانال تلگرامی «جوانان بسیجی» «کلاس‌های عقیدتی و فرهنگی نوجوانان» و «برنامه‌های قرآنی و آموزشی خواهران» نیز همه روزه این برنامه‌ها را اطلاع رسانی می‌کنند.

 

 

یادآور می‌شود، مسجد سید سجاد (ع) تهران در بزرگراه رسالت (غرب به شرق)، خیابان بنی هاشم جنوبی (شهید حاجی پور) واقع شده است.

 

 

 

نظر شما