شناسهٔ خبر: 17492152 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دبیر انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه:

مبلغان باید نسبت به ظرفیت های رسانه ها و ارتباطات آگاه باشند

قم ـ ایرنا ـ دبیر انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم گفت: مبلغان باید از ظرفیت های گسترده ارتباطات و رسانه ها به خوبی آگاه باشند تا بتوانند از این ظرفیت ها به خوبی بهره مند شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید محمد واعظ موسوی چهارشنبه شب در سومین همایش انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه با رویکرد ارتباطات اسلامی در قم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: تبلیغ آموزه های دینی وظیفه و تکلیف اصلی حوزویان است و برای توفیق در این عرصه باید تبلیغ و ارتباطات را ساماندهی کنیم و در این جهت همه نهادهای متولی باید همکاری و مشارکت داشته باشند.
وی با بیان اینکه در انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ از دانشگاه ها و حوزه علمیه حضور دارند، خاطرنشان کرد: در عصر ارتباطات، دانشگاهیان و حوزویان کنار هم قرار بگیرند می توانند در راستای اعتلای نظام اسلامی گام های مثبت و موثری بردارند.
دبیر انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم با اشاره به هجمه دشمنان از طریق ارتباطات و تبلیغات به مرزهای فکری و فرهنگی کشورمان، خاطرنشان کرد: امروز باید بیش از هر زمان دیگری نسبت به مساله بسیار مهم ارتباطات و تبلیغات توجه داشته باشیم.
وی با بیان اینکه نگاه به تبلیغ باید به عنوان یک وظیفه و تکلیف الهی باشد، تصریح کرد: یک استاد برجسته حوزوی که در صدد بیان اندوخته های علمی خود در میان جامعه است، باید از فن بیان مناسب و دانش ارتباطات و تبلیغ به خوبی بهره مند باشد.
واعظ موسوی بر ضرورت استفاده از ابزارهای تبلیغی کارآمد و به روز به ویژه در حال حاضر که نسل جوان و نوجوان با فضاهای مجازی کاملا آشنا هستند، تاکید کرد و گفت: متأسفانه در این حوزه غفلت ها و عقب ماندگی بسیاری داشته ایم و به طور قطع این عقب ماندگی را دشمنان و مخالفان اشغال خواهند کرد.
وی با اشاره به تأکیدهای رهبر معظم انقلاب اسلامی بر توجه به امر تبلیغ و ارتباطات، اظهار داشت: نگاه مهربانانه و مسئولانه به جوانان یکی از اصول مهم در عرصه تبلیغ است و مبلغان باید با رفتار و منش خود به صورت عملی مبلغ آموزه های دینی باشند.
8146 / 6133/ *شبس *1488 *خبرنگار: سید محمدرضا بهشتی پور ** انتشار دهنده: بهمن بامداد**

انتهای پیام /*

نظر شما