شناسهٔ خبر: 17485284 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

واکنش گروه‌های فلسطینی به جنایت‌ امروز اسرائیل در «نگب»

حماس و جهاد اسلامی فلسطین، یورش نظامیان صهیونیست به روستای «ام‌الحیران»، تخریب 8 خانه در آن و شهادت و مجروح کردن چند فلسطینی را محکوم و آن را «جنایت» خواندند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، ظامیان رژیم صهیونیست برای تخریب 12 منزل به روستای ام‌الحیران یورش بردند که با مخالفت صهیونیست‌ها روبرو شدند و درگیری‌ها آغاز شد؛ نیروهای امنیتی بیشتری از رژیم صهیونیستی در محل فراخوانده شدند و اقدام به تیراندازی و ضرب و شتم فلسطینی‌ها کردند.

کانال 10 اسرائیل از شهادت دو فلسطینی و برخی رسانه‌ها از شهادت یک نفر در این درگیری‌ها و زخمی شدن بیش از ده تن دیگر خبر دادند (+) صهیونیست‌ها در نهایت 8 منزل را در این روستا تخریب کردند. این موضوع با واکنش گروه‌های مختلف فلسطین روبرو شد.

حماس

جنبش حماس حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به روستای «ام‌الحیران» در «نگب» واقع در اراضی اشغالی 1948 را محکوم کرد و آنرا «جنایت» توصیف کرد.

بر اساس گزارش وبگاه روزنامه «رأی‌الیوم»، «حازم قاسم» سخنگوی حماس در اظهاراتی مطبوعاتی گفت: رژیم اشغالگر اسرائیل، فلسطینی‌ها را در هر مکانی که باشند ، مورد هدف قرار می‌دهند . ملت فسلطین، رژیم صهیونیستی را دشمن خود می‌داند و مقاومت در برابر این رژیم واجب است.

قاسم در ادامه خواستار پایان اختلافات فلسطینی و تحقق آشتی شد.

جهاد اسلامی

جهاد اسلامی فلسطین نیز اعلام کرد آنچه در ام‌الحیران نگب انجام شده ، حمله و تروریسم سازماندهی شده است و میزان دروغگویی رژیم صهیونیستی و وجهه حقیقی آنرا آشکار می‌کند و به ویژه اینکه «ایمن عوده» رئیس لیست عربی مشترک نیز مورد حمله قرار گرفته است.

جهاد اسلامی در ادامه اعلام کرد: عملیات زیرگیری که نظامیان رژیم اشغالگر در ام‌الحیران را هدف قرار داد، مرحله جدیدی برای مقابله با رژیم اشغالگر در داخل اراضی اشغالی 1948 تأسیس کرد و فرزندان فلسطین در داخل این اراضی را به پیروزی از روش شهید «ابوالقیعان» فرامی‌خواند.

در عملیات استشهادی امروز «یعقوب موسى حسین أبو القیعان» در نگب (با استفاده از خودرو) یک نظامی اسرائیلی کشته و چند تن دیگر زخمی شدند؛ وی به ضرب گلوله صهیونیست‌ها به شهادت رسید.

جبهه ابتکار ملی فلسطین

«مصطفی برغوثی» دبیرکل جبهه ابتکار ملی فلسطین نیز به شهادت رساندن القیعان در نگب را محکوم کرد و افزود یورش به این روستا و شهادت القیعان به سلسله جنایت‌های نژادپرستانه رژیم صهیونیستی علیه اهالی روستاهای اراضی اشغالی 1948 اضافه می‌شود و اسرائیل میان فلسطینی‌ها چه در غزه، چه کرانه باختری و چه اراضی اشغالی تفاوتی قایل نمی‌شود.

اعتصاب عمومی در اراضی اشغالی

منابع محلی اعلام کردند فلسطینی‌های اراضی اشغالی 1948 در پی جنایت‌های امروز اسرائیل، اعلام اعتصاب عمومی و سه روز عزای عمومی گفتند.

انتهای پیام/م

 

نظر شما