شناسهٔ خبر: 17474606 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

ظریف در سوئیس/وزیر خارجه به مالزی می رود

خبرگزاری شبستان: وزیر امور خارجه کشورمان به منظور شرکت در اجلاس داووس به سوئیس رفته و از آنجا راهی مالزی می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در سال آخر دولت یازدهم به منظور بهره برداری بیشتر از تجارت های جهانی راهی سوئیس شده تا در اجلاس جهانی اقتصاد داووس به نمایندگی از ایران شرکت کند.

 

بنابراین گزارش،‌ ظریف در فرودگاه بین‌الملل زوریخ مورد استقبال مهدی عابدی کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در 'برن' قرار گرفت.

 

براساس برنامه اعلام‌ شده، محمد ظریف وزیر خارجه ایران قرار است روز چهارشنبه در نشست داووس سخنانی تحت عنوان ' ایران در منطقه و جهان، ایراد کند.

 

ظریف پس‌ از این سخنرانی، سوئیس را به مقصد کوالالامپور به‌ منظور شرکت در اجلاس فوق‌العاده وزیران امور خارجه سازمان همکاری‌های اسلامی که محور آن بررسی وضعیت و حمایت از مسلمانان میانمار عنوان ‌شده است، ترک خواهد کرد.

 

نشست فوق العاده وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی روز پنجشنبه با حضور 'محمدجواد ظریف' رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در کوالالامپور پایتخت مالزی برگزار می شود.

 

این نشست به درخواست مالزی برگزار می شود و در آن بحران مسلمانان روهینگیا میانمار که این کشور آن ها را شهروند خود محسوب نکرده و طی سال های گذشته مورد اذیت و آزار دولت و بوداییان تندرو قرار گرفته اند، مورد بررسی قرار می گیرد.

 

وزیر امور خارجه ایران پیش از این تاکید کرده بود نشست فوق العاده وزیران خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در کوالالامپور برای رسیدگی به وضعیت مسلمانان روهینگا موید عمق نگرانی دولت های اسلامی در باره وضعیت جاری در آن منطقه است.

 

مرحله جدید بحران مسلمانان روهینگیا از اکتبر سال گذشته پس از چند حمله به ایستگاه های پلیس میانمار در نزدیک مرز بنگلادش و کشته شدن چند پلیس آغاز شد و پس از آن بیش از یکهزار خانه روهینگیایی ها در استان راخین به آتش کشیده شده و ده ها هزار نفر این کشور را ترک کرده و به بنگلادش پناه برده اند.

 

این شرایط که با صدها کشته این اقلیت قومی میانمار همراه بود باعث واکنش کشورهای منطقه از جمله مالزی و اندونزی شد تا جایی که 'نجیب تون رزاق' نخست وزیر مالزی 'آنگ سان سوچی' مشاور دولت و وزیر خارجه میانمار را به 'نسل کشی' متهم کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما