شناسهٔ خبر: 17471742 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

یورش نئونازیها به مدرسه ای در آتن که قصد پذیرش دانش آموزان آواره را داشت

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری فرانسه، شهرداری آتن و وزارت آموزش و پرورش یونان اعلام کردند ده ها نفر از فعالان نئو نازی، در اعتراض به پذیرش دانش آموزان آواره در یونان، روز سه شنبه با یورش به مدرسه ای در حومه آتن که به سرکردگی یکی از سران حزب طلوع طلایی صورت گرفت، به این تصمیم اعتراض کردند.

افراد اخلالگر پس از یورش به مدرسه، با ناسزا گویی، تهدید معلم ها و والدین دانش آموزان، جلسه مربوط به پذیرش 20 دانش آموز آواره را که در حال حاضر در اردوگاه پناهندگان به سر می برند‏، مختل کردند.
وزارت آموزش و پروش یونان با اشاره به عزم این وزارتخانه مبنی بر تضمین دسترسی کودکان آواره به امکانات آموزشی در یونان،‌ این اقدام  فعالان نئونازی را قاطعانه محکوم کرد.
این جنبش بیگانه ستیز یونانی در ابتدا به علت روحیه همبستگی یونانی ها در برابر موج ورود یک میلیون آواره از سال 2015 که اکثر آنها سوری هستند به حاشیه رانده شده بود. اما حزب طلوع طلایی  که سومین حزب در پارلمان یونان به حساب می آید، طی ماه های اخیر بار دیگر بسیج شد و تعدادی تظاهرات علیه  گسترش مراکز مهاجرت در سرتاسر یونان و مسئله آموزش کودکان آواره برگزار کرد. 

نظر شما