شناسهٔ خبر: 17469359 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

خلق ثروت از محصولات فرهنگی نیازمند حرکت در مسیر دانش بنیان است

تهران – ایرنا –دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر لزوم ارتقاء سهم بازار محصولات فرهنگی در کشورهای منطقه و جهان اسلام در صدو نودمین جلسه ستاد نقشه جامع علمی کشور گفت: خلق ثروت از محصولات فرهنگی نیازمند حرکت در مسیر دانش بنیان شدن و فناوری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه علمی ایرنا، دکتر محمدرضا مخبردزفولی که عصر سه شنبه در خصوص مصوبات صد و نودمین جلسه ستاد نقشه جامع علمی کشور در جمع خبرنگاران سخن می گفت، دستور نشست امروز این ستاد را بررسی سند بسیار مهم فناوری های نرم و صنایع فرهنگی و تلاش برای دانش بنیان شدن تولیدات و صنایع فرهنگی عنوان کرد.
وی با تاکید براینکه، صنایع و تولیدات نرم از اجزاء متکثر و متفاوتی از جمله تولیدات بازی های رایانه ای، پویا نمایی و انیمشین، صنایع جدید و نوپدید و پیشرفته فناوری های فرهنگی برخوردار است، گفت: در نشست امروز اهداف کیفی در این حوزه ها و همچنین اهداف کمی و لزوم افزایش سهم بازار منطقه ای و جهان اسلام و ایجاد ثروت ناشی از فناوری ها در تولید محصولات فرهنگی مورد بحث و تبادل و نظر قرار گرفت.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن تاکید برخلق ثروت ناشی از تولید محصولات و صنایع فرهنگی گفت: موفقیت در این زمینه نیازمند بهره گیری از فناوری و حرکت در مسیر دانش بنیان و است که در این سند به آن پرداخته شده است که البته بررسی آن به جلسات آتی موکول شد.
وی در خصوص برنامه این شورا در باره بحث تحول در علوم انسانی نیز با بیان اینکه، جلسات تحول در علوم انسانی بصورت منظم برگزار می شود افزود: تاکنون بیش از 50 برنامه در رشته های علوم مختلف انسانی بازنگری شده است که به وزرات علوم اعلام شده است.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: وزارت علوم نیز به منظور عملیاتی کردن این برنامه ها در یک زمان بندی مشخص در حال پیگیری امور است و هم اکنون یک هماهنگی خوبی بین شورای تحول علوم انسانی و بخش های مرتبط در وزارت علوم در حال ایجاد شده است که امیدواریم این سرعت پیدا کند و برنامه های تصویب شده به مرحله اجرا برسد.
مخبر دزفولی درخصوص سند 2030 نیز با بیان اینکه اسناد راهبردی در حوزه علم و فرهنگ چه در آموزش و پرورش و چه در نظام آموزش عالی و چه بخش های فرهنگی باید در شورای انقلاب فرهنگی به تصویب برسد، گفت: همانطور که قبلا هم اعلام شده است کلیه اسناد در صحنه بین المللی باید در ذیل این شورا انجام شود.
وی افزود:چه بسا شورای عالی انقلاب فرهنگی پیش از این سندهای راهبردی همچون سند تحول آموزش و پرورش، نقشه جامع علمی کشور، سندنخبگان و سند مهندسی فرهنگی را به تصویب رسانده است.
مخبردزفولی با تاکید براینکه، سند 2030 مغایرت های جدی با بخشی از اسناد تصویب شده ملی از جمله سند آموزش و پرورش، سند نقشه جامع علمی کشور و اسناد فرهنگی دارد گفت: بنابراین این سند تا هنگامی که مسیر قانونی خود را طی نکند از نظر مراجع علمی کشور وجاهت نخواهد داشت.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد:به طور حتم اگر قرار باشد چنین سندی مورد توافق قرار گیرد باید در مرجع ذیربط از جمله شورای عالی انقلاب فرهنگی یا مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد.
علمی ** 1836 **1440
خبرنگار: یوسف درویشی** انتشار دهنده :معصومه گلشن

انتهای پیام /*

نظر شما