به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد قشم، هرمز امیری با اشاره به انتقال بار بهروش کانتینری بهجای سنتی در بنادر قشم اظهار داشت: تغییر رویه انتقال بار از مبدا به مقصد اسکله بهمن قشم موجب کاهش هزینههای تخلیه و سرعت تحویل کالا به تجار و بازرگانان شده است.
وی ادامه داد: تخلیه 10 کانتینر بار در یک شناور چوبی به حدود 14 ساعت کاری زمان نیاز دارد که این میزان زمان در شرایط بار کانتینری به 5 ساعت کاهش مییابد.
به گفته مدیرکل صادرات، امور گمرکی و ارزش افزوده سازمان منطقه آزاد قشم، ورود بار کانتینری در 9 ماه گذشته از سال 95 نسبت به مدت مشابه سال 94 از نظر تعداد و تناژ 50 درصد رشد داشته است.
وی ادامه داد: تخلیه بار شناورهای چوبی(لنج) بسیار سختتر و زمانبرتر از کالای کانتینری است و این موضوع یکی از مهمترین دلایل علاقمندی تجار و بازرگانان به انتقال کالاهای خود بهصورت ترانزیت و کانتینری شده است.
امیری بیان کرد: هماکنون زمان انتظار پهلوگیری شناورها در اسکله بهمن برای تخلیه و بارگیری کالا از 48 ساعت به کمتر از 24 ساعت کاهش یافته است.
وی از افزایش نیروی انسانی، افزایش تجهیزات و همکاری مناسب شرکت تخلیه و بارگیری بهعنوان مهمترین عوامل سرعتدهی در تخلیه بار تجار و بازرگانان در اسکله بهمن قشم نام برد.
مدیرکل صادرات، امور گمرکی و ارزش افزوده سازمان منطقه آزاد قشم افزود: هماکنون در هر مرحله تخلیه و بارگیری امکان پهلوگیری برای پنج شناور چوبی و یک شناور فلزی در اسکله بهمن قشم فراهم است و با اتمام فاز اول طرح توسعه در این اسکله، شرایط پهلوگیری همزمان 10 شناور چوبی و فلزی فراهم می شود.
جزیره قشم با یک هزار و 500 کیلومتر مربع وسعت بهعنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس در جنوب کشور واقع شده است.
انتهای پیام/3264/ج/
∎
نظر شما