شناسهٔ خبر: 17457641 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مصری ها همزمان ضد رژیم صهیونیستی و شاه سعودی شعار دادند

صاحب‌خبر -
 به گزارش سرویس بین الملل  خبرگزاری صدا وسیما مردم مصر که با برگزاری تظاهرات، خوشحالی خود را از ابطال واگذاری دو جزیره تیران و صنافیر این کشور به عربستان ابراز کردند و  ضد رژیم صهیونیستی و شاه سعودی شعارهایی سردادند. 
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، دادگاه عالی اداری مصر بر مصری بودن دو جزیره تیران و صنافیر تاکید کرد. 
گوینده المیادین گفت: این حکم باعث خوشحالی گسترده مردم مصر شد، اما دولت این کشور هنوز اظهارنظر رسمی نداشته است. شاید قاهره منتظر واکنش ریاض است. مشخص است که روابط مصر و عربستان در بهترین شرایط قرار ندارد و اختلاف اصلی بر سر موضع گیری در برابر بحران سوریه است. پس از امضای قرار داد واگذاری این دو جزیره به عربستان، ریاض کمک های مالی برای قاهره در نظر گرفت. آیا امروز واکنش ریاض به جنبه اقتصادی محدود خواهد شد یا اینکه ابعاد سیاسی به خود خواهد گرفت؟ به ویژه که مصریها در شعارهای خود اسرائیل و شاه سعودی را با یکدیگر مرتبط دانستند. 
هبه الله بیطار گزارشگر شبکه المیادین گفت: دادگاه عالی اداری مصر درخواست تجدیدنظر دولت مصر را در حکم ابطال قرارداد واگذاری دو جزیره تیران و صنافیر به عربستان رد کرد. خوشحالی مردم چند بار باعث قطع سخنان قاضی این دادگاه که در حال قرائت حکم بود، شد. مردم مصر در شعارهای خود حکم این دادگاه را «نه به سلمان و اسرائیل» دانستند. 
یادآور می شود رسانه های مصری پیش از این، تلاش عربستان برای حاکمیت بر دو جزیره تیران و صنافیر را پوشش برای تسلط اسرائیل بر این دو جزیره راهبردی دانسته بودند. 

نظر شما