شناسهٔ خبر: 17454174 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

ریابکوف: ارزیابی مثبتی از یک سال اجرای برجام وجود دارد

فارس

معاون وزیر خارجه روسیه ضمن اعلام آمادکی مسکو برای گفت‌وگو با واشنگتن درباره خلع سلاح هسته‌ای تأکید کرد، بسیاری از کشورها ارزیابی بسیار مثبتی از توافق هسته‌ای ایران (برجام) دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه در گفت‌وگو با خبرنگاران تأکید کرد، بسیاری از کشورها ارزیابی بسیار مثبتی از توافق هسته‌ای ایران (برجام) دارند.

ریابکوف در ادامه تأکید کرد، همکاری با دولت جدید آمریکا درباره مسئله برجام ادامه خواهد داشت.

معاون وزیر خارجه روسیه که درباره اقدامات آینده درباره برجام با دولت «دونالد ترامپ»‌رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا صحبت می‌کرد گفت، انتظار نمی‌رود که نوع فعالیت در این رابطه در آینده تغییر کند.

وی در جمع خبرنگاران گفت:‌ «در میان همگان این دیدگاه وجود دارد که هیچ مسئله غیرقابل حلی در اجرای برجام وجود ندارد. ارزیابی کلی از یک سال نخست اجرای برجام به طور قطع مثبت است».

این دیپلمات روس ادامه داد، اگرچه برخی دیدگاه‌های تردیدبرانگیز از جانب برخی سازمان‌های غیردولتی مطرح شده اما هیچ نشانه‌ای از اخلال احتمالی در اجرای برجام وجود ندارد و طرفین این توافق به تلاش‌های خود برای اجرای آن ادامه می‌دهند.

طرح مسئله تسلیحات شیمیایی در سوریه صرفا با هدف تضعیف دمشق صورت می‌گیرد

ریابکوف همچنین گفت، طرح مسئله استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه صرفا با هدف تخریب وجهه و تضعیف دولت دمشق صورت می‌گیرد و باید توجه داشت که اینگونه اقدامات اثرات منفی بر تلاش‌های شورای امنیت سازمان ملل خواهد داشت.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی تأکید کرد: «ما با انتقادات بی‌اساسی مواجهیم که استفاده از تسلیحات شیمیایی توسط دولت سوریه در دمشق را رد می‌کنیم. همینجا مایلیم اشاره کنیم که شواهد موجود در حمایت از این ادعاها بسیار اندک و مبهم است.»

معاون وزیر خارجه روسیه افزود: «تلاش‌ها برای تأکید بیش از حد بر این مسئله نخواهد توانست نتیجه مثبتی را به ثمر بنشاند و در مقابل باعث تضعیف دینامیک پیچیده موجود در این رابطه در شورای امنیت سازمان ملل خواهد شد».

بر اساس این گزارش، «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه مکررا ادعاهای مطرح شده در خصوص استفاده دولت این کشور از تسلیحات شیمیایی را بی‌اساس و مضحک خوانده و گفته است که چنین اقدامی مغایر با منافع دمشق است.

اعلام آمادگی مسکو برای مذاکره با واشنگتن درباره خلع سلاح هسته‌ای

معاون وزیر خارجه روسیه در بخش دیگری از اظهاراتش اعلام کرد، روسیه آمادگی دارد تا با آمریکا در خصوص مسئله خلع سلاح هسته‌ای وارد مذاکره شود اگرچه این بدان معنا نیست که مسکو مایل به تغییر موضع خود درباره این مسئله است.

وی افزود: «گفت‌وگو کلید حل تمام مسائل است، با این وجود این بسیار ساده لوحانه است که تصور کنیم مسکو رویکرد خود را به هر دلیلی تغییر خواهد داد».

برچسب‌ها:

نظر شما