شناسهٔ خبر: 17425182 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

رئیس سازمان دامپزشکی:

آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در ۱۲ استان کشور شیوع یافته است

گیلان- رئیس سازمان دامپزشکی از شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در ۱۲ استان کشور خبر داد و گفت: تاکنون موردی انسانی گزارش نشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین ؛ مهدی خلج ظهر یکشنبه در نشست با استاندار گیلان با اشاره به وضعیت بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان اظهار کرد: ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در ۵۱ کشور جهان گزارش شده اما تاکنون انسان‌ها به این بیماری مبتلا نشدند و باید مسائل بهداشتی را رعایت کرد.

وی با بیان اینکه آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در ۱۲ استان کشور شیوع پیدا کرده است، افزود: شهروندان به‌ویژه روستائیان شمال کشور از خرید و فروش طیور بومی و پرندگان صید شده خودداری کرده و با محصور کردن طیور خود از شیوع بیشتر آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان جلوگیری کنند.

رئیس سازمان دامپزشکی ؛ گیلان را استانی مهم در پرورش طیور دانست و تصریح کرد: گیلان از طیور بومی و زنجیره‌های تولید خوبی برخودار بوده و باید حساسیت لازم را در این بخش داشته باشیم.

استاندار گیلان نیز در نشست مذکور نزدیکی روستاها و عبور و مرور از استان‌های همجوار را موجب سخت‌تر شدن پیشگیری و مقابله با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد دانست و گفت: نزدیکی روستاهای گیلان یکی مشکلات برای قرنطینه کامل طیور بومی بوده و مدیران با حساسیت و جدیت این موضوع را پیگیری می‌کنند و به لحاظ همراهی مدیران هیچ مشکلی در استان وجود ندارد.

محمد علی نجفی با اشاره به اینکه اقتصاد روستائیان گیلان وابسته به طیور است، تصریح کرد: این بیماری در اقتصاد روانی خانوارها نیز نقش‌آفرین بوده و انتظار می‌رود تأمین اعتبار لازم در  این بخش صورت گیرد و پروانه شکار صادر شده برای شکارچیان که نتوانستند به دلیل جلوگیری از شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان استفاده کنند برای سال آینده حفظ شود.

برچسب‌ها:

نظر شما