شناسهٔ خبر: 17399947 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

با حضور رئیس حوزه هنری كودك و نوجوان برگزار شد

ششمین سالگرد شب ادبیات كودك و نوجوان حوزه هنری همدان

خبرگزاری میزان- جشن شش‌سالگی خانه ادبیات كودك و نوجوان حوزه هنری همدان با حضور مسئولان فرهنگی و هنری و شاعران و نویسندگان برگزار شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری میزان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، جشن شش سالگی «شب ادبیات كودك و نوجوان» با حضور رئیس حوزه هنری كودك و نوجوان، رئیس حوزه هنری همدان، اهالی ادبیات، كارشناسان و علاقه‌مندان در حوزه هنری استان همدان، دوشنبه 20 دی‌ماه برگزار شد.
 
در این نشست، صادق رضایی، رئیس حوزه هنری كودك و نوجوان، نشستی صمیمی با فعالان ادبیات كودك و نوجوان استان داشت و با معرفی روند چاپ اثر در این حوزه، ضمن آشنایی بیشتر با ظرفیت‌های ادبی استان همدان، راه‌های ارتباط موثر در این زمینه را تشریح كرد.
 
رضایی با بیان اینكه پیش از انتشار یك اثر باید دلایل آن را بررسی كرد، گفت: ادبیات یك ابزار و واسطه است. توسط فردی تولید می‌شود كه فرهیخته است و در فرهیخته بودن نیز هنرمند است و در نهایت داستان نویس و یا شاعر و ... است. باید دید كه چه هدفی را دنبال می كنیم كه تلاش داریم تا در قالب ادبیات با مخاطبان كودك و نوجوان ارتباط برقرار كنیم.
 
وی تصریح كرد: تولید اثر ادبی برای كودكان و نوجوان كار بسیار دشواری است و هر كسی از پس این كار بر نمی‌آید. مولفان حوزه كودك و نوجوان باید به این پرسش ها توجه كنند كه با نگارش یك اثر برای مخاطب كودك و نوجوان، قصد دارند چه كمبودهایی را پر كنند. كسانی كه مسئول هستند نیز باید پاسخ مناسبی برای این پرسش‌ها داشته باشند.
 
سیدمحمدباقر حسینی‌سیر، رئیس حوزه هنری همدان، نیز ضمن بیان سخنانی در باب لزوم توجه به ادبیات كودك و نوجوان، تفاهم‌نامه‌ همكاری با حوزه هنری كودك و نوجوان امضا كرد، تا به شكل منسجم و با برنامه‌ریزی دقیق‌تر در این زمینه به فعالیت و حمایت از نویسندگان و شاعران كودك و نوجوان استان همدان بپردازد.
 
در ادامه‌ این نشست، كارگاه شعر نوجوان برگزار شد و شاعران حاضر در مراسم به شعرخوانی پرداختند.
 
انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما