شناسهٔ خبر: 17388838 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مدیرکل استاندارد کردستان عنوان کرد

اجرای طرح طاها در کردستان

مدیرکل استاندارد کردستان از اجرای طرح طاها در استان خبر داد که در قالب این طرح، مشتریان خرید کالاهای مشمول استاندارد، با پیامک شناسه کالا به سامانه 10001517 از صحت و سلامت و یا ناسالمی محصول مطمئن می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، منصور لهونیان بعد از ظهر امروز در افتتاحیه یازدهمین دفتر ارتباط با استاندارد در شورای اسلامی استان کردستان اظهار داشت: در راستای اجرای سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی و پیرو مصوبات شورای استاندارد و شورای سیاستگذاری تدوین و ترویج استاندارد و ایجاد تعامل اداره‌کل با دستگاه‌های اجرایی استان مقرر شد که دفاتر ارتباط با استاندارد راه‌اندازی شود.

وی تفاهم‌نامه میان اداره‌کل استاندارد و شورای اسلامی استان کردستان را  ایجاد شبکه مویرگی و عظیم در راستای ترویج اهداف استاندارد دانست.

مدیرکل استاندارد استان کردستان به وظایف استانداردسازی اشاره کرد و افزود: یک‌هزار و 100 محصول مشمول استاندارد اجباری و 270 واحد تولیدی فعال دارای پروانه در سطح بازار برای عرضه وجود دارد.

لهونیان از طرح طاها خبر داد و گفت: این طرح بازرسی و نمونه برداری کالاها در سطح بازار و فروشگاه های زنجیره ای و مکان های عرضه کالای مشمول استاندارد است که به وسیله اجرای این طرح ارزیابی می‌شود که با پیامک شناسه کالا به سامانه 10001517 از صحت و سلامت و یا ناسالمی محصول مطمئن می‌شوند.

وی وظایف استاندارد در بخش کالا و خدمات را یادآوری کرد و افزود: در سطح بازار آسانسور، دستگاه‌های سی.ان.جی و شهربازی‌ها بازرسی و تست می‌شود و اگر مشکلی در ارائه خدمات محرز شود نسبت به اصلاح آنها برخورد قاطعانه خواهیم داشت.

مدیرکل استاندارد کردستان با عنوان اینکه بخشی از وظایف این اداره‌کل تست واحدهای تولیدی کالاهای سطح استان است، افزود: کالاهای صادراتی هم نمونه‌گیری و تست می‌شوند چرا که با این کار، اعتبار جمهوری اسلامی در بازار جهانی حفظ می‌شود.

لهونیان در ادامه به گواهینامه کالیبراسیون اشاره کرد و گفت: هر کالایی اگر در نمونه برداری کیفیت لازم را داشته باشد گواهینامه کالیبراسیون را دریافت خواهد کرد.

وی تایید صلاحیت و تدوین و بازرسی را بخش دیگری از وظایف استاندارد خواند که خدمات ممیزی انرژی، سی.ان.جی استاندارد نیز با تشکیل پرونده و نظارت استاندارد گواهینامه تایید صلاحیت برای آنها صادر می‌شود.

مدیرکل استاندار کردستان تعامل با ادارات و شورای اسلامی شهر سنندج را از دیگر وظایف خود دانست و گفت: هم‌افزایی با استفاده از توانایی‌های پژوهشی و ترویج و تدوین استاندارد خاص یکی از مواردی است که در تفاهم‌نامه بین شورا و استاندارد باید بگنجد.

لهونیان با بیان اینکه در سطح استان شهربازی استاندارد‌ وجود ندارد، از اعضای شورای شهر درخواست کرد تا یک شهربازی در شان شهر فرهنگی سنندج و با امکانات رفاهی دارای نشان استاندارد ایجاد کنند.

وی بیان کرد: استان کردستان یکی از با کیفیت‌ترین محصولات استاندارد را در کشور دارد و در این زمینه از جایگاه قابل توجهی برخوردار است.

مدیرکل استاندارد کردستان از تدوین 12 هزار استاندارد در سطح استان خبر داد و گفت: در استان همچنین دو پروانه استاندارد حلال صادر کرده‌ایم که این کالاها با رعایت موازین شرعی، تهیه، بسته‌بندی و توزیع می‌شود و این استاندارد حلال مشترک میان کشورهای اسلامی است.

انتهای پیام/79020/ن30

نظر شما