شناسهٔ خبر: 17388419 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

90/ رفت و آمدها در ليگ برتر واليبال تمامي ندارد!

داستان تکراري راي فدراسيون به حذف يک تيم و سپس کوتاه آمدن از موضع خود

صاحب‌خبر -

سعيده فتحي

عجب ليگي شده امسال، رفت و آمدها در ليگ برتر واليبال تمامي ندارد! يک روز فدراسيون اعلام مي کند تيم ورامين ديگر حق حضور در رقابت ها را ندارد و بازيکنانش آزاد هستند، چند روز بعد از تصميمش کوتاه مي آيد و بازگشت ورامين به رقابت ها را اعلام مي کند! چند روز مي گذرد و اين بار اعلام مي کند تيم پارسه منحل است و چند روز بعد مي گويد پارسه به رقابت ها بازگشت! اين براي دومين بار در ليگ سي ام است که فدراسيون واليبال راي به حذف يک تيم ليگ برتري مي دهد و سپس از موضع خود کوتاه مي آيد. متاسفانه اين شرايط نشان مي دهد که واليبال ما در شرايط بدي گرفتار شده و اين موضع گيري هاي سختگيرانه و در پي آن کوتاه آمدن از مواضع تنها نشان از عدم برنامه ريزي صحيح و سوء مديريت سازمان ليگ دارد.

اي کاش فدراسيون نشين ها قبل از اينکه راي به حذف يک تيم دهند، آن تصميم را سبک و سنگين کنند.آنها بايد وقتي راي صادر مي کنند حداقل خودشان به راي شان احترام بگذارند. يا از اول رايي را صادر نکنند که توان اجراي آن را ندارند يا وقتي راي دادند روي راي خود بمانند و هر روز يک تصميم نگيرند.

بدون شک مسئولان فدراسيون مي خواهند قانون را اجرا کنند اما در مقابل فشار هواداران، مسئولان تيم ها، نمايندگان مجلس يا شخصي همچون سردار باران چشمه نمي توانند مقاومت کنند و در نتيجه راي خود را تغيير مي دهند اما اي کاش قبل از صدور راي به همه اين فشارها فکر کنند و بعد تصميم بگيرند. اينکه فدراسيون هر روز از راي خود بازمي گردد چهره قشنگي ندارد و ديگر کسي راي هاي سازمان ليگ را جدي نمي گيرد.

پس از اين رفت و آمدها حالا نوبت به گنبدي ها رسيده است منتهي اين بار فدراسيون راي به حذف گنبد نداده بلکه کميته انضباطي در خصوص نتيجه ديدار ناتمام هاوش گنبد و شهرداري تبريز راي به سود تبريزي ها اعلام و هاوش گنبد را بازنده 3 بر صفر اين بازي معرفي کرد. بر همين اساس مديرعامل باشگاه هاوش در اعتراض به راي صادر شده از انصراف اين تيم از حضور در ادامه مسابقات خبر داد. متن بيانيه به شرح زير است:

"با سلام خدمت هواداران واليبال استان گلستان و خصوصا گنبد کاووس

 متاسفانه کميته انضباطي فدراسيون واليبال با راي جانب دارانه در خصوص ديدار نيمه تمام هاوش در برابر شهرداري تبريز که به نوعي توهين اين کميته و ‌فدراسيون واليبال به شما هواداران و نيز ‌پايتخت واليبال ايران محسوب ميشود راي به برتري تيم تبريزي داد. در واقع اين کميته با مظلوم کردن گنبديها بر ضعف ناظر ضعيف خود در اداره بازي و سياه نمايي ‌بازيکن آن تيم سرپوش ‌گذاشت. مطمئنا اين باشگاه تا احقاق حق خود کوتاه نخواهد آمد. ضمنا در مورد اتفاقات ليگ ‌امسال و حواشي ‌پشت پرده گفتني بسيار ‌است که در آينده بطور مفصل به آن خواهم پرداخت.. جالب توجه اينکه اين کميته براي حرکات ناشايست بازيکنان آن تيم و نيز ناظر ضعيف خود هيچ تنبيهي در نظر نگرفته است. با توجه به اينکه عزت و احترام واليبال گنبد و شما هواداران براي ما از همه چيز مهمتر است برخلاف ميل باطني به خاطر توهيني که به واليبال گنبد و شما هواداران شد انصراف هاوش را از ادامه ليگ برتر سال 95 اعلام ميدارم.

مهدي محمدي- مديرعامل باشگاه هاوش ‌گنبد "

حالا بايد منتظر ماند و ديد فدراسيون اين بار با گنبدي ها چه خواهد کرد. آنها امروز بايد از وراميني ها پذيرايي کنند و مشخص نيست که در رقابت ها حاضر خواهند شد يا پاي انصراف خود خواهند ايستاد.

 

نبرد ديدني سايپا و اروميه براي کسب جايگاه شوم

حالا در چنين شرايطي هفته هفدهم ليگ برتر واليبال امروز پيگيري مي شود. دو تيم شهرداري اروميه و سايپا در ديداري حساس براي کسب جايگاه سوم جدول به مصاف هم مي‌روند.شاگردان مسعود آرمات سرمربي سايپا نيز با ? برد و ?? امتياز در رتبه چهارم جدول قرار دارند و پيروزي در اين مسابقه مي تواند آنان را به رتبه سومي برساند.

تيم واليبال خاتم اردکان که با ? برد و ?? امتياز در رتبه هشتم جدول ليگ برتر قرار دارد، اين هفته ميزبان بانک سرمايه است. بانک سرمايه با ?? برد و ?? امتياز در رتبه دوم جدول است و صعودش به پلي آف نيز قطعي شده است اما رقابت نزديکي با پيکان براي صدرنشيني دارد.

در نخستين مسابقه اين هفته خانه واليبال تهران تيم پارسه ميزبان کاله مازندران است. اين ديدار به شرطي برگزار مي شود که پارسه تهران به تعهدات خود شامل پرداخت بدهي و ?? درصد قرارداد بازيکنان و کادر فني عمل کرده باشد.

در دومين مسابقه خانه واليبال تيم هاي پيکان تهران و شهرداري تبريز به مصاف يکديگر مي روند. پيکان صدرنشين در اين مسابقه به دنبال پانزدهمين پيروزي خود است و شهرداري تبريز که با سه تيم ديگر شش پيروزي در پرونده خود دارد براي حفظ موقعيت خود در جدول مسابقات محکوم به شکست ميزبان خواهد بود.

تيم هاوش گنبد که با سه برد و ?? امتياز در انتهاي جدول اين رقابت ها قرار دارد، اين هفته در سالن المپيک گنبد ميزبان صالحين ورامين خواهد بود. ديدار رفت دو تيم سه بر صفر به سود نماينده ورامين به پايان رسيد و هاوش در اين ديدار خانگي به دنبال جبران اين نتيجه و کسب چهارمين برد خود است.

شهرداري اراک که با پنج برد و ?? امتياز در رتبه يازدهم جدول است، هفته پيش هاوش را شکست داد و اين هفته در انديشه کسب ششمين برد خود با شکست سازمان عمران شهرداري ساري است که رسيدن به اين هدف کار آساني برايش نخواهد بود.

برنامه کامل هفته هفدهم ليگ برتر واليبال

پارسه تهران کاله مازندران (تهران، خانه واليبال، ساعت ??)

سازمان عمران شهرداري ساري شهرداري اراک (ساري، سالن سيدرسول حسيني، ساعت ??)

شهرداري اروميه سايپا تهران (اروميه، سالن غدير، ساعت ??)

پيکان تهران شهرداري تبريز (تهران، خانه واليبال، ساعت ??)

خاتم اردکان بانک سرمايه (اردکان، سالن آيت الله خاتمي، ساعت ??:??)

هاوش گنبد صالحين ورامين (گنبد، سالن المپيک، ساعت ??:??)

 

نظر شما