شناسهٔ خبر: 17387496 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

آیت الله مقتدایی:

دشمنان با اهرم حقوق بشر درصدد فشار بر ایران هستند

قم - نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: چنانچه برجام به نتیجه برسد و یانرسد دشمن با راه‌های دیگری مانند حقوق بشر سعی دارد بر کشور فشار وارد کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله مرتضی مقتدایی ظهر پنج‌شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیر جامعه الزهرا(س) که با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری در سالن بیداری اسلامی این مرکز حوزوی برگزار شد طی سخنانی با اشاره به سابقه مدیر تودیع شده جامعه الزهرا به درجات علمی وی اشاره کرد و گفت: آقای هاشمیان از فرزندان حوزه بود که در مدت کوتاه مدیریت خود بر این نهاد تحولی خوبی ایجاد کرد.

وی به بیان امتیازهای جامعه الزهرا پرداخت و با اشاره به اینکه اولین امتیاز این نهاد در این است که با تدبیر، تأیید و امر امام راحل بنا نهاده شد گفت: امام خمینی(ره) تشخیص دادند که حوزه این توانایی را دارد که نهادی را برای آشنایی بانوان با مسائل دینی تأسیس کند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه بیان کرد: امتیاز دیگر این نهاد در این است که مورد حمایت مقام معظم رهبری است و با توجه به اینکه جامعه الزهرا(س) یادگار امام راحل است مقام معظم رهبری به آن توجه خاصی دارند تا دانش آموختگان و طلاب آن به عنوان تأثیرگذارترین فرد در جامعه از لحاظ علمی و فضایل اخلاقی باشند.

وی در ادامه امتیار دیگر جامعه الزهرا(س) را همنام بودن آن با نام فاطمه الزهرا (س) دانست و ابراز کرد: قطعا با توجه به این تشابه این مرکز مورد عنایت حضرت زهرا(س) و امام زمان(عج) است.

آیت الله مقتدایی در ادامه بیان کرد: امتیاز دیگری را که می‌توان برای جامعه الزهرا(س) برشمرد این است که این نهاد  مجموعه علمی و حوزوی است که در شهر قم قرار دارد و این امتیاز را دارد که بتواند از اساتید برجسته در آموزش استفاده کند که با توجه به سابقه درخشان و اساتید برجسته که دارد می‌تواند الگویی برای حوزه‌های علمیه کشور از لحاظ علمی و تقوایی باشد.

وی در ادامه بیان داشت: بررسی فارغ التحصیلان این مجموعه چه ایرانی و چه خارجی نشان می‌دهد که این افراد با علومی که فرا گرفته‌اند توانسته‌اند خدمات خوبی را انجام دهند و این اقدامات و این نهاد باعث افتخار است.

عضو مجلس خبرگان گفت: طلابی که در این نهاد تحصیل می‌کنند هم باید این امر را باعث افتخار خود بدانند و خود را با نام کسی که بر این مرکز نهاده شده تطبیق دهند و در راستای تهذیب و تحصیل خود تلاش کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز چه برجام به نتیجه برسد و چه به نتیجه نرسد دشمن دست از دشمنی برنمی‌دارد و سعی می‌کند از طرق دیگر که یکی از آن‌ها حقوق بشر است به کشور فشار وارد کند.

آیت الله مقتدایی افزود: آن‌ها اینگونه مطرح می‌کنند که حقوق بانوان در ایران تضییع شده در حالی که بانوان باید به میدان بیایند و نشان دهند که زنان در جامعه اسلامی دارای جایگاه بالایی هستند.

نظر شما