شناسهٔ خبر: 17385892 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هشدار هواشناسی؛

کاهش دما، وزش باد شدید و بارندگی در سیستان و بلوچستان

زاهدان- ایرنا- اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان هشدار داد: کاهش محسوس 6 تا هشت درجه ای دما، وزش باد متوسط تا به نسبت شدید و بارندگی با احتمال جاری شدن روان آب از امروز /پنجشنبه/ تا روز یکشنبه در سطح استان انتظار می رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش دریافتی ایرنا از اداره هواشناسی سیستان و بلوچستان، در اخطاریه جوی شماره 31 این اداره آمده است: از اواخر وقت امروز تا یکشنبه هفته آینده در نواحی جنوبی و مرکزی استان رگبار و رعد و برق، تندباد لحظه ای و روزهای جمعه و شنبه در برخی نقاط جاری شدن روان آب و پرآب شدن موقتی مسیل ها پیش بینی می شود.
بر اساس این اخطاریه: برای شمال استان روز شنبه این شرایط با شدت کمتر رخ خواهد داد و با توجه به کاهش دما احتمال بارش برف خفیف وجود دارد.
این اخطاریه می افزاید: در این مدت سرعت وزش باد در سطح استان متوسط تا نسبتا شدید است یطوری که دریای عمان در روزهای جمعه تا یکشنبه مواج و متلاطم خواهد شد و کاهش 6 تا هشت درجه ای دمای هوا از روز پنجشنبه در شمال و با شدت کمتر از روز جمعه در نواحی جنوبی استان انتظار می رود.
***برخی توصیه های هواشناسی به کشاورزان:
- احتیاط در انجام عملیات محلول پاشی و سم پاشی در در روز های جمعه تا دوشنبه به دلیل بارش پراکنده و خودداری در روزشنبه به دلیل وزش باد
- با توجه به شرایط دمایی پیش رو به گلخانه داران، سالن های پرورش طیور و تولید کنندگان قارچ در مناطق مختلف استان توصیه می شود اقدامات لازم برای کنترل دمای فضای گلخانه و سالن های تولید و استحکام تاسیسات رابه عمل آورند.
- برای مبارزه با بیماری شانکر باکتریایی درختان هسته دار، نسبت به هرس شاخه های آلوده و خشک شده از محل زیر خشکیدگی و همچنین سم پاشی اقدام شود.
- شرایط جوی برای انتقال نهال ها به باغ مناسب است لذا با اتخاذ تمهیدات لازم برای جهت وزش باد در زمینه انتقال نهال ها اقدام شود.
- باغداران نسبت به هرس زمستانه باغات و همچنین تغذیه درختان به روش نوار کود براساس آزمایش خاک و توصیه کارشناسان اقدام نمایند.
- با توجه به آغاز فصل مبارزه شیمیایی با علفهای هرز مزارع کلزا و گندم در مناطق گرمسیری توصیه می شود هنگام وزش باد از سم پاشی خودداری کنند.
- با توجه به مناسب بودن شرایط جوی مزارع کلزا جهت کنترل آفت شته مومی بصورت مستمر مورد بازدید قرار گیرند.
- به کشاورزان محترم توصیه می شود ماشین آلات و ادوات کشاورزی را در اماکن سرپوشیده نگهداری کنند.
- اضافه کردن ضد یخ به رادیاتور ماشین آلات کشاورزی، موتور های چاه آب و تخلیه محتویات داخل سم پاش ها
7316** 6081 دریافت کننده: عصمت جهانی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی

انتهای پیام /*

نظر شما