شناسهٔ خبر: 17373097 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

حدادعادل:

آثار علمی دکتر شریعتمداری نشان از توانایی های علمی آن مرحوم دارد

شورای عالی انقلاب فرهنگی

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن ابراز تاسف عمیق به مناسبت درگذشت مرحوم دکتر علی شریعتمداری گفت: آن مرحوم هم در مبارزه با رژیم پهلوی سابقه طولانی داشت و هم در عرصه نظریه‌پردازی به منظور تبیین ابعاد نظام تعلیم و تربیت اسلامی تلاش فراوانی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، دکتر غلامعلی حداد عادل افزود: ایشان در عرصه نوسازی و به‌سازی علوم انسانی هم دارای نظریات مهمی بود.

وی با اشاره به جایگاه علوم تربیتی در میان علوم انسانی ادامه داد: علوم تربیتی در میان علوم انسانی دارای جایگاه مهمی است و به دلیل همین جایگاه، مرحوم دکتر شریعتمداری به عنوان یک نظریه‌پرداز اسلامی حوزه علوم تربیتی، نقش مهمی در روند اسلامی شدن علوم انسانی در کشورمان داشت.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: تجدید ساختار فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران و ایفای وظیفه به عنوان نخستین رییس این نهاد مهم هم از سایر خدمات مرحوم دکتر شریعتمداری است.

رییس شورای تخصصی تحول و ارتقای علوم انسانی افزود: دکتر شریعتمداری پس از انقلاب فرهنگی در برنامه‌ریزی نظام آموزشی و تدوین سرفصل‌های درسی این رشته‌ها نقش مهمی ایفا کرد.

دکتر حداد عادل با اشاره به آثار علمی تالیف شده توسط مرحوم دکتر شریعتمداری ادامه داد: آثار علمی متنوع و متعدد ایشان، نشان از توانایی‌های علمی مرحوم دکتر شریعتمداری دارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به سابقه مبارزاتی مرحوم دکتر شریعتمداری گفت: شادروان دکتر شریعتمداری در نهضت ملی به دلیل مبارزه با رژیم ستمشاهی به زندان افتاد، ولی این موجب نشد تا ایشان از راه مقدسی که برای آزادی و اعتلای کشورش انتخاب کرده بود، دست بکشد.

وی در پایان با اشاره به برخی از صفات اخلاق مرحوم دکتر شریعتمداری به مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: فقید سعید دکتر شریعتمداری انسانی متدین، متخلق، متعهد، مسؤولیت‌شناس و مؤمن بود.

انتهای پیام

نظر شما