شناسهٔ خبر: 17342794 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

آیین تشییع هاشمی رفسنجانی باید به نمایش وحدت ملی تبدیل شود

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: آیین تشییع و تدفین آیت‌الله هاشمی رفسنجانی باید به نمایش وحدت ملی تبدیل شود و چشم دشمنان نظام اسلامی را کور کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مسجد سیدهای اراک اظهار کرد: با ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی انقلاب یکی از سرمایه‌های بزرگ خود را از دست داد.

وی تصریح کرد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از یاران جان برکف امام راحل و مقام معظم رهبری بود و تا آخرین روزهای پایانی عمر پایبندی خود به نظام و امام و رهبر معظم انقلاب را حفظ کرد.

امام جمعه اراک با بیان اینکه هاشمی رفسنجانی از آغاز نهضت انقلاب اسلامی در سال 1342 از حامیان و پشتیبانان امام راحل بود و در جریان مبارزات نیروهای انقلابی علیه رژیم شاهنشاهی از برنامه‌ریزان اصلی مبارزات محسوب می‌شد، گفت: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در تشکیل شورای انقلاب اسلامی، تدوین قانون اساسی، تشکیل دولت موقت، مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری، جانشین فرماندهی کل قوا در جنگ تحمیلی، ریاست جمهوری و ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام به ایفای نقش پرداخت و خدمات ارزشمندی به نظام ارائه کرد.

دری نجف‌آبادی با اشاره به اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی همواره خود را مطیع و فرمانبردار رهبر معظم انقلاب می‌دانست، افزود: این روحیه و اخلاق پسندیده همچون خاری در چشان دشمنان بود.

امام جمعه اراک با تاکید بر لزوم شرکت ملت ایران در آیین تشییع و تدفین آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: ملت ایران باید به پاس سال‌ها خدمات و اقدامات ارزشمند هاشمی رفسنجانی به صورت منسجم در آیین تشییع و تدفین آیت‌الله هاشمی رفسنجانی شرکت کرده و در این آیین وحدت و یکپارچگی ملت را به رخ دشمنان بکشند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی شب گذشته بر اثر عارضه قلبی دارفانی را وداع گفت.

انتهای پیام/87012/غ20

نظر شما