شناسهٔ خبر: 17094226 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

90/ پذيرفتن هدايت تيم ملي واليبال ايران براي مربيان بزرگ دنيا ريسک است !

بعد از مذاکرات فدراسيون فوتبال با آناستازي، مندز و استويچف و جواب منفي دو گزينه اول، مديران فدراسيون رايزني‌هاي نهايي خودشان را با مرد بلغارستاني براي هدايت تيم ملي واليبال آغاز کردند.

صاحب‌خبر -

سعيده فتحي

بعد از مذاکرات فدراسيون فوتبال با آناستازي، مندز و استويچف و جواب منفي دو گزينه اول، مديران فدراسيون رايزني‌هاي نهايي خودشان را با مرد بلغارستاني براي هدايت تيم ملي واليبال آغاز کردند. در حالي که در برخي از رسانه‌هاي اخباري مبني بر توافق نهايي فدراسيون با استويچف شنيده مي‌شود اما مسئولين فدراسيون خبر توافق نهايي با اين مربي را تکذيب کردند و معتقدند که هنوز توافقي صورت نگرفته و در حال مذاکره هستند.  از همين رو با امير خوش خبر سرپرست تيم ملي واليبال کشورمان درباره مذاکره با استويچف  و آينده کادر فني تيم ملي واليبال صحبت کرديم که در زير مي‌خوانيد:‌

90:‌آقاي خوش‌خبر با استويچف توافق کرده‌ايد؟‌

هنوز با اين مربي به توافق نهايي نرسيديم و جواب قطعي  نداده‌ است. تنها با او مذاکرات اوليه را انجام داديم و او هم از ما فيلم بازي هاي تيم‌ملي را خواسته که ما هم برايش فرستاده ايم . استويچف از واليبال ايران شناختي ندارد و  در واقع چشم‌هايش بسته است و با ديدن فيلم ها مي‌خواهد با چشمان باز تصميم بگيرد.

90:‌‌خب فکر مي‌کنيد اين مربي چه زماني جواب دهد؟

فکر مي‌کنم او تا بعد از کريسمس جواب قطعي بدهد. ما منتظريم تا دوشنبه جواب نهايي را از او بگيريم. اگر نظرش روي ايران مثبت باشد بعد چشم انداز ترسيم مي‌کنيم و از او مي‌خواهيم به ايران بيايد.

90: يعني درباره جزئيات قرارداد با او صحبتي نشده است؟‌

نه ، هنوز هيچ صحبتي با اين مربي انجام نداده ايم حتي درباره مبلغ قرارداد هم با او مذاکره نکرده‌ايم . فقط پيشنهاد داديم و او هم در حال بررسي کردن است ،‌اين که اصلاً مي‌خواهد کسي را با خود بياورد يا نياورد، اين که سيچلو کمک او باشد يا نباشد و ... هنوز حرفي زده نشده است.  منتظريم که اگر او براي هدايت ايران ابراز تمايل کرد بعد پاي ميز مذاکره درباره جزئيات صحبت خواهيم کرد.

90:‌ فکر مي‌کنيد چند درصد احتمال دارد با او به توافق نهايي برسيد؟‌

تا الان 50 درصد نهايي شده است. استويچف به نيمکت ايران نزديک شده و با توجه به سئوالاتي که مي‌پرسد و جوياي برنامه هاي آينده تيم‌ملي است نشان مي‌دهد که به پيشنهاد ما جدي نگاه مي‌کند اما تا پاي ميز مذاکره ننشينيم نمي‌‌توان از توافق نهايي صحبت کرد.

90:‌ اگر حالا به هر دليلي با اين مربي به توافق نرسيد فدراسيون گزينه ديگري  در نظر دارد؟‌

واقعيتش نه ، تنها گزينه روي ميز فدراسيون فعلاً همين استويچف است و بايد ببينيم مذاکره با او به کجا مي‌رسد. اگر به توافق نرسيديم بعد بايد دنبال مربي ديگري باشيم.

90:‌از نظر شما استويچف چگونه مربي است ؟

اين مربي سابقه ملي آن چناني ندارد اما با بررسي‌هايي که انجام داديم متوجه شديم در تيم هايي که حضور داشته مديريت خوبي دارد و از پس هدايت تيم برمي‌آيد. من از سيچلو درباره او سئوال کردم که گفت :‌استويچف مربي فهيم و کاربلدي است. به خصوص در بخش مديريت ،‌ تيم ها را  کاملاً مي‌تواند تحت امر و اطاعت خودش در بياورد. نشانه هايي که مي‌دهند مشخص است که مربي کار درستي است.

90:‌ به نظرتان اين دير انتخاب شدن سرمربي به تيم‌ملي آسيب نمي‌زند؟

مسلم است که کار را مشکل تر خواهد کرد.  بر فرض مثال درباره حيطه کاري خود من الان شرايط خوب نيست.  من بايد مقدمات سفرها را فراهم کنم، سفر تدارکاتي مي‌خواهيم ،‌وسايلي که لازم است ، برنامه هايي که بايد ترتيب دهيم بايد از همين حالا دست به کار شويم و براي همين هم من بسيار نگرانم چرا که رفته رفته کار سخت تر مي‌شود و زمان را ازدست مي‌دهيم . گرچه زودتر شروع به کار کنيم دست ما بازتر خواهد بود. به هر حال  اميدوارم زودتر تکليف سرمربي مشخص شود.

90:‌چرا با آناستازي به توافق نرسيديد؟‌

من تقريبا از روز اول مي‌دانستم که آناستازي به ايران نخواهد آمد آن هم به خاطر اين که اين مربي در لهستان گرفتار است و از آنجايي که در اين کشور بيزينس دارد برايش سخت است از لهستان خارج شود. از ابتدا هم نحوه صحبت کردنش با فدراسيون ايران مشخص بود که نخواهد آمد.

90:‌مگر چگونه صحبت مي‌کرد؟

بيشتر از روي شکم سيري با ما صحبت مي‌کرد. به نظر من وقتي يک مربي سال ها از تيم هاي ملي دور است و زماني که از تيمي همچون ايران به او پيشنهاد مي‌شود بايد خيلي حريص تر از اين برخورد مي‌کرد اما آناستازي خيلي ريلکس بود و  مي گفت با وکيلم صحبت کنيد. در اين مدت ما با واسطه با آناستازي صحبت مي‌کرديم و درخواست هايي داشت که خوشايند فدراسيون ايران نبود و مشخص بود که مي‌خواهد نيايد و براي همين هم اين گونه برخورد مي‌کرد.

90:‌در اين مدت آناستازي بارها مصاحبه کرد و  گفت که مي‌خواهد در لهستان بماند اما فدراسيون مي‌گفت در حال مذاکره با اوست! جريان چه بود؟‌

براي خود ما هم جاي تعجب داشت حتي يک بار برايش پيغام فرستاديم که اگر مي‌خواهي در لهستان بماني پس چرا با ما مذاکره مي‌کني که در جواب گفته بود به خاطر اين که در لهستان تيم دارد و مديران آنجا حساس هستند

مجبور است اين گونه مصاحبه کند. براي خود من هم کلاً روند مذاکراتي که با آناستازي طي کرديم جالب بود و تا به امروز اين گونه مربي و مذاکراتي را نديده بودم!

90:‌فدراسيون بارها اعلام کرده که به دنبال مربي طراز اول براي تيم‌ملي است.  با اين شرايط به نظرتان موفق خواهد شد با مربي طراز اول به توافق برسد؟

ما تلاش خود را مي‌کنيم اما اين که با اين شرايط موجود تا چه حد موفق شويم را نمي‌دانم . يک مقدار پذيرفتن هدايت تيم‌ملي ايران براي مربيان طراز اول دنيا ريسک است و به خاطر همين کمي مذاکرات سخت پيش مي‌رود.

90:‌چرا ريسک است؟‌

ريسک به خاطر اين است که تيم‌ملي ما بالا و پايين زياد دارد. يعني يک بازي فوق العاده هستيم و يک بازي ديگر ضعيف ، همه تيم هاي مطرح دنيا روي يک خط صاف حرکت مي‌کنند  و اين درست است که برد و باخت براي هر تيمي وجود دارد اما سطح بازي تيم ها تقريبا مشخص است و همگي در يک سطح صاف حرکت مي‌کند اما تيم ما متفاوت است و متاسفانه روند مشخصي نداريم،  براي همين مربيان مطرح دنيا با وسواس درباره ايران نظر مي‌دهند. يا به ايران مي‌آيند و خيلي بزرگ مي‌شوند و يا اين که نمي‌توانند نتايج گذشته را کسب کنند و افت مي‌کنند. اين داستان براي مربيان بزرگ يک چالش است و بايد کمي به خودشان دلداري بدهند تا به ايران بيايند.

90:‌خب دليل اين نوسان تيم‌ملي ايران چيست؟‌

واقعيتش من نمي‌توانم درباره دلايل آن صحبت کنم و به نظرم بهتر است که کارشناسان واليبال در اين باره نظر بدهند. من واقعاً نمي‌دانم.

 

نظر شما