شناسهٔ خبر: 17087707 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

فوت 4 کارگر در روز ، بر اثر حوادث کار

خبرگزاری صداوسیما

روزانه 20 تا 24 کارگر ساختمانی هم بر اثر بیماری های ناشی از کار جان خود را از دست می دهند .

صاحب‌خبر -
فوت 4 کارگر در روز ، بر اثر حوادث کارروزانه 24 کارگر ساختمانی در کشور بر اثر بیماری ناشی از کار جان خود را از دست می دهند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی امروز در نخستین همایش ایمنی ، بهداشت و محیط زیست در صنعت ساختمان در محمود آباد گفت : 
روزانه 20 تا 24 کارگر ساختمانی بر اثر بیماری های ناشی از کار و 4 کارگر بر اثر حوادث کار جان خود را از دست می دهند .

محمد اصابتی افزود: تنها در سال گذشته  هزار و 400  کارگر ساختمانی در حوادث ناشی از کار جان باختند و آمار سال 93 هم حدود هزار و 800 نفر بود.

به گفته وی ، از سال 89 تا سال 94 همچنین حدود 10 هزار کارگر ساختمانی بر اثر حوادث ناشی از کار جان خود را از دست دادند .

مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به پرداخت پنج هزار میلیارد ریال مستمری سال 93 به از کار افتادگان ناشی از حوادث کار افزود: خسارت سالانه حوادث کار در کشور برابر با بودجه قانون هدفمندی یارانه ها است.

اصابتی با بیان اینکه 37 درصد از حوادث کارگری در کشور مربوط به واحدهای ساختمانی است و این بخش رتبه اول را در کشور به خود اختصاص داده است گفت :نبود نظارت عامل بروز 52 درصد حوادث ساختمانی است چرا که بسیاری از ناظران ساختمانی  به وظایف خود اشراف ندارند.

وی افزود : این در حالی است که از لحاظ قانون ، ناظر مسئول اصلی ساخت و ساز است و باید در برابر حوادث ساختمانی نیز پاسخگو باشد.

اصابتی ضعف فرهنگ ایمنی ، کمبود کارگران ماهر ساختمانی ، نبود عزم یکپارچه و هماهنگ و نبود آموزش را از مهم ترین عوامل افزایش حوادث ناشی از کار در کشور برشمرد.

همایش ملی ایمنی، بهداشت و محیط زیست در صنعت ساختمان از امروز با حضور 700 مهندس ساختمانی از 31 استان کشور در محمود آباد مازندران آغاز به کار کرد و تا فردا  ادامه دارد.

نظر شما