شناسهٔ خبر: 1688369 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

شهردار بروجرد:

پارک بزرگ "دیده ور" به مساحت ۵۴ هزار متر در بروجرد احداث می‌شود

خبرگزاری تسنیم: شهردار بروجرد گفت: برای تامین رفاه خانوادهای بروجردی پارک بزرگ "دیده ور" به مساحت ۵۴ هزار متر مربع در آینده نزدیک در بروجرد احداث می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بروجرد، منوچهر یوسفی عصر امروز در حاشیه جشنواره باد بادک ها در بروجرد اظهار کرد: برای تامین رفاه خانوادهای بروجردی  پارک بزرگ "دیده ور" به مساحت 54 هزار متر مربع در آینده نزدیک در بروجرد احداث می شود.

وی با اشاه به اینکه دو دانگ این زمین قبلاً از سوی شهرداری تملک شده است افزود: یک دانگ نیز متعلق به میراث فرهنگی و سه دانگ دیگر آن در اختیار بخش خصوصی است که شهرداری بروجرد به دنبال تملک آن است.

شهردار بروجرد تصریح کرد: کار تملک زمین باغ دیده ور رو به اتمام بوده و در آینده به عنوان باغ خانواده در محیطی زیبا و به یادماندنی احداث می شود.

یوسفی با اشاره به اینکه در دو سال گذشته املاک قابل توجهی توسط شهرداری خریداری و تملک شده است بیان کرد: در دو سال گذشته املاک قابل توجهی از سوی شهرداری خریداری و تملک شده است که از آن جمله می توان به زمین سینما ایران در خیابان شهدا اشاره کرد که با توجه به قرار گرفتن در مرکز شهر، برای احداث مجتمع تجاری و پارکینگ مناسب است.

وی از خریداری زمینی به عنوان باغ رسولی توسط شهرداری خبر داد و خاطرنشان کرد: یک قطعه زمین 8 هزار متر مربعی نیز تحت عنوان باغ رسولی در خیابان ایت الله کاشانی شمالی توسط شهرداری بروجرد خریداری شده است.

شهردار بروجرد با اشاره به اینکه تملک این زمین ها توسط شهرداری انجام شده اظهار کرد: تملک این زمین ها توسط شهرداری انجام شده زیرساخت های خوبی را برای توسعه شهر در آینده ای نزدیک مهیا می کند

یوسفی گفت: براساس مصوبه شورای ترافیک طرح دو طرفه نمودن خیابان سعدی احرایی شده که پس از انجام مطالعات کارشناسی و برگزاری جلسات مشترک کارشناسان و نماینده معاونت ترافیک شهرداری بروجرد، به منظور رفع معضل بار ترافیکی سنگین خیابان حافظ جنوبی، طرح دو طرفه نمودن خیابان سعدی به منظور رفاه حال شهروندان به صورت شبانه اجرایی شده است.

شهردار بروجرد با اشاره به اینکه پیش از این، خودروها از بخش های جنوبی شهر مانند میدان توحید تنها از طریق خیابان حافظ جنوبی امکان ورود و دسترسی به میدان قیام را داشتند بیان کرد: این مسئله سبب بروز بار ترافیکی سنگین در این خیابان شده بود.

وی گفت: به منظور رفع این معضل، شهرداری بروجرد با جانمایی حائل های بتنی اقدام به اصلاح ترافیکی و اجرای طرح دو طرفه نمودن خیابان سعدی نمود تا با توزیع بار ترافیکی، از میزان ترافیک خیابان های حافظ جنوبی و به تبع آن حدفاصل چهارراه حافظ تا میدان قیام کاسته شود.

شهردار بروجرد اظهار کرد: در این طرح خودروهایی که از میدان توحید به سمت قیام در تردد هستند از طریق یک راست گرد به خیابان آزادی هدایت می شوند تا بدین وسیله از ایجاد گره ترافیکی در میدان قیام جلوگیری به عمل آید.

انتهای پیام/

نظر شما