شناسهٔ خبر: 16865186 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

اختتامیه دهمین جشنواره سینماحقیقت/ ۲

ربیعی: مسائل اجتماعی از طریق مستند تبیین شود/ تشکر وزیر کار از رخشان بنی‌اعتماد و آثارش

خبرگزاری شبستان: وزیر کار و رفاه اجتماعی گفت: از طریق مستند با نوع زندگی و دید مردم ارتباط برقرار می کنیم و می‌توانیم مسائل اجتماعی را تببین کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سینمایی شبستان، مراسم اختتامیه دهمین جشنواره بین المللی سینماحقیقت شب گذشته ۲۱ آذرماه با حضور «علی ربیعی» وزیر کار، «حجت الله ایوبی» رئیس سازمان سینما و جمعی از مدیران سینمایی در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

 

«علی ربیعی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم با ابراز خوشحالی از برگزاری جشنواره ملی مستند ایران و معرفی استعدادهای جوان به این عرصه، گفت: مستندسازان دیده نمی شوند و آثاری می سازند که کمتر دیده می شود. به عنوان کسی که سعی کردم از طریق هنر با عرصه اجتماعی ارتباط بگیرم، جامعه هنر و مستند به من کمک زیادی کرد. از دیدن آثار نمایشی لذت می‌بریم و می‌توانیم ابعاد مختلفی از زندگی اجتماعی را در آن ببینیم. 

 

وی بر اهمیت سینما مستند تاکید کرد و افزود: با تماشای مستند جنبه‌های مختلفی از زندگی اجتماعی را می‌بینیم و هم از دیدن فیلم ها لذت می‌بریم و ضمن ارتباط با آحاد مردم با واقعیت اجتماعی انها آشنا می‌شویم. از طریق مستند با نوع زندگی و دید مردم ارتباط برقرار می کنیم و می‌توانیم مسائل اجتماعی را تببین کنیم.


وزیر کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: سینمای مستند ارتباط عمیقی با جامعه دارد چراکه مستند بیش از سینمای داستانی با مردم ارتباط برقرار می کند و ما می توانیم از طریق مستند با واقعیت زندگی مردم آشنا شویم. همچنین برخی از مستندهایی که دیدم برای خود من تکان دهنده بوده و زوایای زندگی مردم را در این آثار دیدم.

 

وی بیان کرد: جایی که من کار می کنم با درد، رنج و نگرانی مردم سر و کار دارد و مستند نیز رسانه تاثیرگذاری در این زمینه است. 


ربیعی با اشاره به حمایت از بخش خرد و تجربه جشنواره سینماحقیقت گفت: نوع همبستگی ای که با این جشنواره داشتیم در زمینه مستندهایی با موضوع بازنشستگی بود و به این موضوع با زبان مستند توجه کردیم. بنابراین سعی می کنیم از سینمای مستند با استفاده از هر روشی که بتوانیم حمایت کنیم.


وزیر کار درپایان سخنانش از کسانی که به جریان سینمای مستند کمک کردند تشکر کرد و گفت: از استاد طیاب، ترابی، عسگری نسب و طباطبایی نژاد تشکر می کنم. همچنین از رخشان بنی اعتماد تشکر می کنم که اسم او هم مثل آثارشان با مسما است و جامعه نیازمند آثار ایشان است. ایشان را بانوی اعتماد ایران می دانم و اینجا جا دارد از اهمیت آثار ایشان یاد کنیم.

 

نظر شما