شناسهٔ خبر: 16810110 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نوبخت: اعتبارات سفر رئیس جمهوری به همدان تا پایان دیماه تخصیص می یابد

همدان - ایرنا- معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: طی یک ماه آینده 100 درصد اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهوری به استان همدان تخصیص می یابد.

صاحب‌خبر -

محمد باقر نوبخت روز پنجشنبه در جریان سفر یکروزه به استان همدان و بازدید از خطوط ریلی تهران – همدان در جمع خبرنگاران افزود: در سفر رییس جمهوری به همدان حدود 800 میلیارد تومان اعتبار تصویب شده بود که بیش از 600 میلیارد تومان آن پرداخت شده است.
وی تصریح کرد: 75 درصد از آنچه که در سفر رئیس جمهوری به همدان تعهد شده بود پرداخت شده و در ماه آینده همه اعتبارات پرداخت می شود.
معاون رئیس جمهوری خطوط ریلی تهران - همدان را یکی از طرح های بزرگ سفر رییس جمهوری به استان همدان ذکر کرد و افزود: این طرح طبق برنامه های زمانبندی شده باید تا پایان کار دولت تدبیر و امید به پایان برسد.
وی ادامه داد: به این دلیل فراتر از آنچه که اعتبارات مصوب داخلی بوده برای طرح در نظر گرفته شده و مبلغی حدود 143 میلیارد تومان اعتبار مصوب طرح بوده که بیش از 172 درصد از این پول پرداخت شده است.
نوبخت با بیان اینکه آنچه که برای تکمیل این طرح مهم بوده این است که مردم بتوانند از آن استفاده کنند عنوان کرد: دولت برخود فرض می داند که اعتبارات آن را به گونه ای تامین کند که براساس برنامه زمانبندی این طرح به پایان برسد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تصریح کرد: این طرح از یک مسیر به سنندج خواهد رفت و از مسیر دیگر باید به خطوط ریلی ملایر بپیوندد تا از مسیری که ملایر به سمت کرمانشاه می رود بتوانیم مسیر همدان به کرمانشاه را نیز تسهیل کنیم .
نوبخت ادامه داد: اجرای این طرح از مسیر ملایر تا فیروزان به انجام رسیده و از فیروزان تا کرمانشاه هم اقدام بعدی است.
وی با بیان اینکه تمامی مسیرهایی مرکز آن در همدان قرار می گیرد افزود: از نظر گسترش شبکه حمل و نقلی همدان ضمن اینکه از بزرگراه ها هم استفاده می کند از نظر شبکه حمل و نقل ریلی هم باید توسعه یابد.
وی تصریح کرد: با توجه به تاکید استاندار همدان و نمایندگان مجلس لازم است ایستگاه داخل شهر را تاسیس کنیم تا مردم بعد از رسیدن به همدان برای دسترسی به داخل و مرکز شهر مسیر دیگری را طی نکنند .
وی با بیان اینکه امیدواریم همه این فعالیت ها باوجود همه محدودیت ها در حال انجام است افزود: این مجموعه غیر از اینکه مصوبه سفر رییس جمهوری است به عنوان یکی از طرح های ریلی اقتصاد مقاومتی است که در آنجا وصل کردن تعدادی از مراکز استانها به شبکه ریلی سراسری در مد نظر قرار گرفته بود که این مهم هم انجام می شود .
نوبخت تاکید کرد: با توجه به نگاه رهبر معظم انقلاب درصدد آنیم که بتوانیم کشور را به گونه ای از نهایت کارایی برخوردار کنیم تا با اتصال مراکز استانها به شبکه سراسری و شبکه سراسری هم که به شبکه بین المللی هست بتوانیم شرایطی فراهم گردد ت از همدان اگر کسی اراده کند از طریق قطار به هر نقطه جهان نیز سفر کند.
معاون رئیس جمهوری افزود: امیدواریم در زمان در افتتاح این طرح گزارش مورده بهره برداری قرار گرفتن همه طرح های دیگر را به مردم این استان گزارش کنیم.
7523/6993
خبرنگار: مرضیه بختیاری**انتشار دهنده: اکبر بهاروند

نظر شما