شناسهٔ خبر: 16806340 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

پربازدیدترین‌های اخبار اجتماعی ایسنا در روز پنج شنبه

71564

گلایه یک عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران از وضعیت ترافیک این شب‌های پایتخت، درخواست رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران از شهروندان برای استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی جهت کاهش ترافیک پایتخت، بارش برف در تهران و هوای ناسالم آن برای گروه‌های حساس و ... از جمله مهمترین و پربازدترین اخبار اداره اجتماعی ایسنا در روز پنج شنبه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، سرویس اجتماعی ایسنا در ۲۴ ساعت گذشته تا لحظه ارسال این خبر بیش از 30 خبر را روی خروجی خود منتشر کرده است. تیتر برخی از آن‌ها به همراه لینک در زیر آمده‌ است که با کلیک به روی تیتر هر خبر متن کامل آن نیز در دسترس است:

ترافیک این روزهای پایتخت سبب شده است که یک عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران نسبت به این موضوع گلایه کند و از پلیس راهور خواسته تا چاره‌ای برای حل این مشکل بیندیشد. ادامه خبر با کلیک به روی تیتر گلایه قناعتی از ترافیک این شب‌های تهران قابل مشاهده است.

وزیر کشور هم بر لزوم سازماندهی وسیع آسیب‌های اجتماعی از سوی فرهیختگان جامعه تاکید کرد. وی گفت: در حال حاضر ما با تغییرات زیادی در حوزه اجتماعی مواجه هستیم، جوانان ما با حجم زیادی از اطلاعات مواجه هستند که عدم شناخت این حوزه می‌تواند آسیب بسیاری به آن‌ها وارد کند.

کارشناس اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های خوراکی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: زعفران‌های تقلبی در دستفروشی‌ها و مترو که با قیمت های بسیار پایین به فروش می رسند و برخی از مردم اقدام به خریداری از آن ها می کنند و فاقد پروانه ساخت و مشخصات برچسب گذاری هستند، به هیچ عنوان مورد تأیید نیستند. به گفته وی، این پودرها کاملا تقلبی و از رنگ های شیمیایی تشکیل شده اند.

وزیر بهداشت در پیامی به عزم جدی وزارت بهداشت در اجرای طرح تحول در آموزش تاکید کرده است. دکتر سید حسن هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرده است، این وزارتخانه به طور کامل از اجرای طرح طرح تحول در آموزش پزشکی حمایت می‌کند.

کارشناسان در مطالعات مختلف به بررسی این موضوع پرداختند که چرا کودکان دروغ می‌گویند؟ چه نوع روش تربیتی والدین بیشتر کودکان را به دروغ گفتن ترغیب می‌کند. به گزارش ایسنا، تمامی کودکان در برخی مواقع دروغ می‌گویند. در حقیقت زمانیکه کودک توانایی را پیدا می‌کند تا ماهرانه دروغ بگوید به سطحی از هوش دست پیدا کرده‌ است.

مدیرکل دفتر بیمه های اجتماعی وزارت کار اعلام کرده است: 7میلیون ایرانی هیچ پوشش بیمه‌ای ندارند. مدیرکل دفتر بیمه‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مدل سنتی بیمه‌های اجتماعی را دلیل اصلی عدم پوشش بیمه‌ای 7 میلیون ایرانی دانست.

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور نیز گفت: از منظر شناسایی مسائل و چالش‌ها بی‌تردید زنان و دختران اغلب بیشتر از مردان تحت تاثیر فقر و تغییرات اقلیمی هستند.

در خبر مروری بر بودجه پیشنهادی آموزش و پرورش در سال ۹۶ به بودجه پیشنهادی دولت برای آموزش و پرورش پرداخته شده است. براساس این گزارش، بودجه پیشنهادی دولت برای آموزش و پرورش در سال ۱۳۹۶، ۳۱ هزار و ۶۸۱ میلیارد و ۵۶۲ میلیون تومان است که در مقایسه با بودجه حدود ۳۰ هزار میلیارد تومانی سال جاری حکایت از رشد حدود ۱۰ درصدی دارد.

هواشناسان کشاورزی توصیه کرده اند که باغداران شمالی در برداشت مرکبات عجله کنند. توقف عملیات کاشت و جابجایی نشاء توت فرنگی، مبارزه با بیماری‌های انگلی داخلی در گوسفندان، محافظت از تاسیسات کشاورزی بخاطر کاهش دما، جلوگیری از نقل وانتقال دام ها در جهت کنترل بیماری تب برفکی، تسریع در برداشت مرکبات (نارنگی، لیمو شیرین و گریپ فروت) و ضرورت پوشاندن شاخه های مرکبات که از برف قبل آسیب دیده‌اند، از جمله توصیه‌های هواشناسی کشاورزی است که از امروز تا روز سه‌شنبه ( 23 آذر)، صادر شده است.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی از بارش باران و برف در تهران از فردا  خبر داد. همچنین سازمان هواشناسی طی اعلامیه ای از احتمال آبگرفتگی در گیلان و مازندران خبر داد.

بنابر اظهارات رئیس مرکز امور بین الملل و کنوانسیون‌های سازمان حفاظت محیط زیست «توافقنامه پاریس» مانع صادرات نفت ایران نیست. مجید شفیع‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه سال گذشته توافقنامه پاریس به عنوان مهمترین خروجی بیست و یکمین کنوانسیون متعاهدین تغییر آب و هوا در پاریس به اجماع و پذیرش 195 کشور عضو کنوانسیون رسید گفت: مهمترین هدف این توافقنامه ارتقای جدی اهداف پیش بینی شده در کنوانسیون تغییر آب و هوا است که هدف اصلی پیش بینی شده در این کنوانسیون تلاش برای پایدار سازی غلظت گاز دی اکسید کربن به عنوان یک گاز گلخانه‌ای به گونه‌ای که در سطح 1990 میلادی در اتمسفر حفظ شود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از پیش بینی ترافیک سنگین اغلب معابر تهران در عصر امروز خبر داد و از شهروندان خواست که زمان سفر خود را مدیریت کرده و تا حد امکان از ناوگان حمل و نقل عمومی برای تردد استفاده کنند. ادامه خبر با کلیک بر روی تیتر هشدار پلیس درباره ترافیک سنگین معابر تهران در عصر امروز قابل مشاهده است.

تیتر کامیون‌ها جاده کرج را به هم ریختند+ عکس پربازدیدترین خبر اداره اجتماعی ایسنا بوده است. سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از وقوع دو حادثه رانندگی در فاصله دو کیلومتری از یکدیگر در جاده مخصوص کرج خبر داد.

سرویس حوادث، انتظامی ایسنا همچنین به خبر واژگونی مرگبار تریلی ترکیه‌ای در بزرگراه فتح + عکس پرداخته است. سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از واژگونی مرگبار یک تریلی حامل مواد شیمایی در بزرگراه فتح خبر داد.

به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر است:

کامیون‌ها جاده کرج را به هم ریختند+ عکس

واژگونی مرگبار تریلی ترکیه‌ای در بزرگراه فتح + عکس

گلایه قناعتی از ترافیک این شب‌های تهران

بارش باران و برف در تهران از فردا / احتمال آبگرفتگی در گیلان و مازندران

زعفران‌های تقلبی در دستفروشی‌ها و مترو

انتهای پیام

نظر شما