شناسهٔ خبر: 1674959 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ابتکار | لینک خبر

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی:

باید از توان هر فردی که انقلاب و قانون اساسی را قبول دارد بهره برد

صاحب‌خبر - عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: باید از توان و انرژی هر فردی که انقلاب، اسلام، قانون اساسی و رهبری را قبول دارد، برای پیشبرد امور مملکت بهره برد.
به گزارش ایرنا، حمیدرضا ترقی درباره سخنان اخیر رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر روی کار آمدن یک دولت حزب‌اللهی و جوان برای رفع دغدغه‌ها، اظهار کرد: فرمایش مقام معظم رهبری کاملاً گویاست و نیازی به تحلیل و تفسیر ندارد. ایشان از همه دولت‌ها در زمان کار، حمایت کردند و نسبت به آینده نیز معتقدند دولت باید جوان و پر انرژی‌تر باشد، چرا که توان بیشتری برای فعالیت دارد.
این فعال سیاسی اصولگرا خاطرنشان کرد: البته منظور از دولت تنها قوه مجریه نیست بلکه منظور مفهوم عام آن است و در قانون اساسی، دولت را به سه بخش قوه قضائیه، مقننه و مجریه و نیروهای مسلح تقسیم کرده‌اند. ما باید در همه این بخش‌ها، توان و انرژی نسل جوان را به‌کار ببندیم و در عین حال، از تجربه نیروهای باسابقه نیز بهره ببریم.
وی در پاسخ به این پرسش که برخی حزب‌اللهی بودن را اصولگرایی تعبیر می‌کنند، تاکید کرد: خیر! بنده به‌عنوان یک طلبه معتقد به نظام عرض می‌کنم این تعبیرات که مقصود اصولگرایان است نه اصلاح‌طلبان، صحیح نیست. باید از توان و انرژی هر فردی که انقلاب، اسلام، قانون اساسی و رهبری را قبول دارد، برای پیشبرد امور مملکت و گره‌گشایی از امور بهره برد.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در پاسخ به این پرسش که چگونه باید از ظرفیت جوانان در بخش‌های مختلف استفاده کرد، تصریح کرد: من بارها گفته‌ام، ما در زمینه اطلاع‌رسانی مشکل داریم، ما ظرفیت‌های بسیاری ازجمله منابع طبیعی، علمی، انسانی و… داریم. باید در هر دستگاهی، اتاق فکری ایجاد کرد و از نیروها خواست تا ایده‌ها و تجربیات‌شان را آنجا مطرح کنند تا بتوانیم از ظرفیت‌های داخلی استفاده کنیم. در حال حاضر ۷۵ درصد از مشکلات اقتصادی ما داخلی است، ما ضعف برنامه‌ریزی و نظارت داریم. بنابراین مردم و دولت باید توامان عمل و اقدام کنند تا مشکلات حل شود.
رهبری در دیدار اخیر دانشجویان با ایشان در بخشی از سخنان خود بر حضور نیروهای جوان در اداره امور تاکید کردند.

برچسب‌ها:

نظر شما