شناسهٔ خبر: 16635707 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

90/ زود است تراکتورسازي و پرسپوليس را مدعي قهرماني بدانيم

در اين رابطه گفت‌وگوي نود را با قاسم دهنوي هافبک صبا بخوانيد:

صاحب‌خبر -

علي مسعودي

در هفته يازدهم صبا ميهمان تراکتورسازي است که تيم مرفاوي بازي سختي را در تبريز دارد. صبا چند روز پيش در جام‌حذفي مقابل استقلال شکست خورد و حذف شد حال تمام تمرکزش را معطوف ليگ برتر خواهد کرد. در اين رابطه گفت‌وگوي نود را با قاسم دهنوي هافبک صبا بخوانيد:

90: بازي در تبريز را چطور مي‌بيني؟

در کل بازي در تبريز سخت است و من خودم در تبريز بازي کرده‌ام و مي‌دانم چه جوي ورزشگاه تبريز دارد. تراکتورسازي تيم پرمهره‌اي است که از مربي بزرگي هم برخوردار است و تيمش را براي قهرماني بسته و الان هم در رتبه دوم قرار دارد.

به هر حال تيم‌ها پس از يک ماه تعطيلي در مسابقات ليگ حضور پيدا مي‌کنند که دوست ندارند امتياز از دست دهند. تيم ما نيز پس از مدت‌ها همه نفراتش را در اختيار دارد که براي گرفتن امتياز به تبريز خواهد رفت گرچه خود من براي اين بازي محروم هستم ولي به جز من غايب نداريم و با تيمي کامل به تبريز مي‌رويم.

90: ناراحت نيستي که اين بازي مهم با تيم سابقت را از دست دادي؟

اتفاقا ناراحت هستم چون من خاطرات خوبي در تبريز دارم و دوست داشتم مقابل تيم سابقم بازي مي‌کردم. متاسفانه محروم هستم و قسمت نشد که دوباره به تبريز بروم. تبريزي‌ها عاشق تراکتورسازي هستند و قطعا در اين بازي تماشاگران زيادي به استاديوم خواهند رفت.

90: تعطيلات پشت سر هم کيفيت ليگ را پايين نياورده؟

هم روي کيفيت مسابقات تاثير گذاشته و هم باعث شد مصدوميت‌ها زياد شود. خود ما بازي با پديده نه بازيکن را به دليل مصدوميت و محروميت در اختيار نداشتيم که ناشي از تعطيلات پشت سر هم بود. درست است که اولويت اول با تيم‌ملي است و بايد کمک کنيم تيم‌ملي موفق شود ولي برنامه‌ريزي غلط هم مشکلاتي را براي تيم‌ها به وجود مي‌آورد که يکي از آنها همين مصدوميت است. در کل وقفه‌هاي طولاني مدت براي همه تيم‌ها مضر است.

90: خيلي‌ها از همين الان تراکتورسازي و پرسپوليس را مدعي اصلي قهرماني مي‌دانند واقعاً اينطور است؟

من فصل گذشته گفتم استقلال خوزستان مدعي اصلي قهرماني است خيلي‌ها ناراحت شدند و گفتند چرا اين حرف را مي‌زني. مي‌شود. بين اين همه تيم استقلال خوزستان را مدعي اصلي دانست؟ الان هم مي‌گويم تا نيم فصل دوم نمي‌شود تيمي را مدعي دانست چون نيم فصل دوم بازي‌ها سخت‌تر مي‌شود و هيچ تيمي به راحتي امتياز نمي‌دهد. يک جورهايي مي‌شود گفت دروازه‌ها کوچک مي‌شوند و تيم‌ها به راحتي امتياز نمي‌دهند. به نظر من نيم فصل دوم شرايط تيم ها تغيير مي‌کند و شايد دوباره شاهد اتفاقات عجيب و غريبي باشيم و تيمي که انتظارش را نداشتيم قهرمان شد.

90: الان خود صبا اوضاع خوبي ندارد، فکر نمي‌کني اگر کمک مالي نشود احتمال دارد به سمت سقوط برود؟

تيم ما از لحاظ مهره چيزي کم ندارد و اگر مصدوم ندهيم تيم خوبي داريم. تنها مشکل تيم مالي است که با ده ميليون بيست ميليون پول دادن مشکل حل نمي‌شود. هزينه‌هاي فوتباليست‌ها بالاست و نمي‌شود با اين پول‌ها زندگي‌اش را تامين کند. من اميدوارم که هر چه زودتر مشکل مالي را حل کنند تا همين نيم فصل اول امتيازات لازم را بگيريم و در نيم فصل دوم دچار مشکل نشويم.

90: تيم شما چند بازي سخت با تيم‌هايي مثل تراکتورسازي، استقلال، سپاهان و نفت دارد، فکر نمي‌کني اگر در اين مسابقات امتياز نگيريد کارتان سخت‌تر شود؟

حسن تيم ما اين است که مقابل تيم‌هاي بزرگ راحت بازي مي‌کنيم و سخت امتياز مي‌دهيم.

مشکل تيم ما بازي با تيم‌هاي متوسط است که کارمان سخت مي‌شود. مطمئن باشيد مقابل تراکتورسازي و استقلال بهترين بازي‌ها را انجام خواهيم داد.

90: بهتر نبود از جام‌حذفي انصراف مي‌داديد تا اين همه حواشي و خستگي 120 دقيقه بازي درست نشود؟

ما جام‌حذفي را به عنوان بازي هاي تدارکاتي نگاه مي‌کرديم و با تيم‌هاي ليگ يکي و دومي بازي کرديم که آخرين بازي هم استقلال بود.

که روال عادل را طي کرد و در ضربات پنالتي مغلوب شديم. جام‌حذفي براي تيم‌هاي خاص است و برنامه‌ريزي مي‌کنند قهرمان شوند. مثل ذوب‌آهن که دو سال است قهرمان مي‌شود و در ليگ برتر نمي‌تواند جام بگيرد.

90: چرا بازي با استقلال اين همه پرحاشيه شد؟

چند دليل بازي را پرحاشيه کرد، يکي خود استقلال بود که مي‌خواست به خاطر مرحوم پورحيدري هر طور شده برنده شود و ديگري مربيان استقلالي تيم خودمان بود که دوست نداشتند مقابل تيم سابق‌شان بازنده شوند. يکي ديگر هم داستان همان پنالتي امرايي بود که بي‌خودي حاشيه درست کردند. چون يک مسئله پيش و پا افتاده شبکه مجازي را به کلي حاشيه تبديل کردند. به نظرم اگر در اين مورد حرف نمي‌زدند. بهتر بود چون در مورد پنالتي گرفتن مهدي رحمتي شکي نيست و او بهترين پنالتي‌گير فوتبال ما است. حال اين که براي اين حرف‌هاي بي‌معني و به درد نخور کلي وقت بگذارند و بحث کنند من خودم خنده‌ام مي‌گيرد. اگر قرار باشد پنالتي مشکل داشته باشد بايد تمام پنالتي هاي ليگ را بررسي کنند. البته حواشي بعد از کنفرانس مطبوعاتي نيز يکي ديگر از حواشي بود که اي کاش آن خبرنگار چنين سئوالي نمي‌کرد.

90: حامد لک هم يکي ديگر از حواشي‌ها بود؟

حامد لک پسر خوبي است و کار خاصي نکرد و شايد به خاطر يک سري کارها از جمله لباس قرمز و يا تعلل در زدن ضربه به توپ هواداران استقلال را ناراحت کرده نبايد فحاشي مي‌کردند و اجازه مي‌دادند داور تصميم بگيرد. به هر حال در فوتبال از اين اتفاقات رخ مي‌دهد و نبايد زياد به آن دامن زد.

نظر شما