شناسهٔ خبر: 16264672 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفتاب یزد | لینک خبر

موحدی کرمانی:

به اوباما دست نمی‌دهیم

صاحب‌خبر - آیت‌الله موحدی کرمانی با تاکید بر اینکه باید برای مدیریت حج فکری کرد، گفت: بدون تردید مدیریت حج باید تغییر کند چون حکام سعودی ثابت کردند لیاقت آن را ندارند.
به گزارش ایسنا، آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های دوم نماز جمعه تهران با اشاره به واقعه تاسف‌بار منا خطاب به حکام سعودی، گفت: ایران اسلامی با شما مدارا می‌کند اما مراقب باشید گرفتار غضب ایران و رهبر ایران نشوید.
وی ضمن تسلیت به مناسبت فاجعه جانگداز منا اظهار کرد: حجاج به عزم زیارت خانه خدا حرکت کردند و این حادثه تلخ به سراغشان آمد و تحقیقاً پاک پاک شدند اما ننگی بر دامن آل سعود نشسته که به سادگی قابل پاک شدن نیست.
امام جمعه موقت تهران خطاب به آمریکا و اوباما گفت: با اوبامایی که خودش، کشورش و حکامش دستشان به خون بی گناهان آلوده است دست نمی‌دهیم چون دست دادن یعنی رابطه ما با شما خوب است در حالی که ابداً رابطه ما با آمریکای ظالم خوب نیست.
موحدی کرمانی با تاکید بر اینکه آمریکا دشمن شماره یک اسلام است، گفت: تا وقتی که دست از دشمنی برندارند ما با تمام قوا دشمن آمریکا هستیم و توافق ربطی به این مسائل ندارد چون بیزاری ما از دشمنان دین جزء پایه‌های اصلی دین ماست و آمریکا بداند که مردم ما جنایات آن را فراموش نکرده و هنوز شعار «آمریکا، آمریکا ننگ به نیرنگ تو، خون جوانان ما می‌چکد از چنگ تو» را به یاد دارند.
وی افزود: آمریکا در طول زمان هرگز عذرخواهی نکرده است که این نشان از غرور و استکبار دارد و به این معناست که مواضعشان فرقی نکرده است. پس ما به دزد و قاتل دست نمی‌دهیم و نمی‌گوییم مرسی.
امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به هفته ناجا گفت: ناجا بحق در مبارزه با حرکات ضدانقلاب و امنیتی جدی است و توصیه من این است که جدیتش را بیشتر کند و گناه را تحمل نکند چون تحمل گناه در جامعه اسلامی گناه است و اگر گناهی دید برخورد کند.

نظر شما