شناسهٔ خبر: 1620022 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

کتاب‌های در دست چاپ انتشارات خجسته/‌از فراز و فرود اندیشه در ایران باستان تا تغییرات دکتر مصدق در زندان قصر

رضا یکرنگیان، مدیر انتشارات خجسته از انتشار سه کتاب تاریخی با عناوین «فراز و فرود مکتب‌های فکری در ایران باستان»، «تاملی در نگرش سیاسی دکتر مصدق» و «تغییرات دکتر مصدق در زندان قصر» خبر داد.

صاحب‌خبر -
کتاب‌های در دست چاپ انتشارات خجسته/‌از فراز و فرود اندیشه در ایران باستان تا تغییرات دکتر مصدق در زندان قصر
 
مدیر انتشارات خجسته درباره کتاب‌های در دست چاپ در حوزه تاریخ به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: «فراز و فرود مکتب‌های فکری در ایران باستان» اثر دکتر منیژه مشیری، مجموعه مقاله‌هایی با عنوان «تاملی در نگرش سیاسی دکتر مصدق» تدوین دکتر فخرالدین عظیمی و «تغییرات دکتر مصدق در زندان قصر» به کوشش جلیل بزرگمهر با تنظیم زنده‌یاد ایرج افشار عناوین کتاب‌های در دست چاپ این انتشارات را در حوزه تاریخ تشکیل می‌دهند.


یکرنگیان افزود: «تحول هنر در جهان باستان» تالیف دکتر جلال‌الدین رفیع‌فرد، «دایره‌ای که می‌بینند» نویسنده فریبا خادمی، «بردی از یادم» زوان اوکازیان سایر کتاب‌های در دست چاپ انتشارات خجسته را در برمی‌گیرند. 

مدیر انتشارات خجسته درباره کتاب‌هایی که قرار است در آینده بازچاپ شود، افزود: کتاب‌های «تاریخ اجتماعی ایران» نوشته دکتر پرویز نوذری، «مبانی علم اقتصاد» به قلم دکتر محتشم دولتشاهی و ویراست ششم «مصاحبه خلاق» نوشته احمد توکلی به زودی از سوی انتشارات خجسته بازچاپ می‌شوند.

یکرنگیان درباره کتاب «تغییرات دکتر مصدق در زندان قصر» به کوشش جلیل بزرگمهر، وکیل مصدق اظهار کرد: این کتاب مجموعه سخنان، یادداشت‌ها، گفت‌وگوها و دیدگاه‌های دکتر محمد مصدق با سرهنگ جلیل بزرگمهر در زمانی است که در زندان به سر می‌برده که این مجموعه از سوی زنده‌یاد افشار تنظیم شده و برای چاپ به انتشارات خجسته سپرده شده است. 

مدیر انتشارات خجسته ادامه داد: کتاب «فراز و فرود مکتب‌های فکری در ایران باستان» اثر دکتر منیژه مشیری نیز به بررسی و واکاوی اندیشه‌های مکتب‌های فکری ایران باستان می‌پردازد و در صدد است دلیل از بین رفتن این مکاتب فکری را تبیین کند.

وی درباره کتاب «بردی از یادم» گردآوری زوان اوکازیان بیان کرد: این کتاب زندگینامه و سرگذشت لرتا هاپرایتیان، همسر غلامحسین نوشین و بازیگر و کارگردان تئاتر است که به کوشش اوکازیان گردآوری شده است.

نظر شما